لزوم همراستایی پژوهش ها با نیازهای واقعی بیماران دیابتی

لزوم همراستایی پژوهش ها با نیازهای واقعی بیماران دیابتی

خاتون یار: تهران - رئیس گروه ایده پردازی و نوآوری پژوهشگاه علوم عدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی تهران از پژوهشگران درخواست نمود كه تلاش های خویش را در جهتی صرف كنند تا فعالیت های تحقیقاتی آنان بیشتر با نیازهای واقعی بیماران دیابتی همراستا باشد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر عطااله پورعباسی روز شنبه درنشست خبری جشنواره دانشجویی استارت آپی 'به دیابت حمله كنید' به اعتبارات محدود پژوهشی اشاره نمود و اضافه كرد: این اعتبارات پژوهشی باید به سمتی سوق پیدا كند تا علاوه بر پاسخگویی به نیازهای بیماران دیابتی، زمینه ارتقا كیفیت زندگی آنان هم فراهم گردد.
وی با اشاره به اینكه بخش عمده ای از اعتبارات پژوهشی باید صرف نیازهای واقعی بیماران دیابتی شود، اظهار داشت: هرچند پژوهش های بنیادی ضروری می باشد و باید به آن توجه كافی شود اما در كنار آن باید به پژوهش های كاربردی كه مستقیما نیازهای این دسته از بیماران را پاسخ می دهند هم باید اهتمام بیشتری كرد.
وی ادامه داد: این پژوهشگاه علاوه بر فعالیت های پژوهشی منجر به تولید علم، توجه ویژه ای به پژوهش های محصول محور یا خلق كننده ارزش دارد.
پورعباسی به شیوع دیابت در ایران اشاره نمود و اظهار داشت: این بیماری شیوع 10 درصدی در كشور دارد.
وی برلزوم ارتقا كیفیت زندگی این بیماران تصریح كرد و اظهار داشت: این افراد علاوه بر داروهای مورد نیاز، احتیاج به تجهیزات پیشرفته دارند.
وی ادامه داد هرچند بعضی از تجهیزات در دسترس آنان قرار دارد اما بعضی از تجهیزات در كشور وجود ندارد و باید زمینه دسترسی این تجهیزات برای بیماران دیابتی فراهم گردد.

* فراخون طراحی و ساخت سامانه های اخطار دهنده قند خون
وی به فراخوان طراحی و ساخت هشداردهنده قند خون اشاره نمود و اظهار داشت: این مورد یكی از درخواست های كودكان دیابتی است كه در صدد هستیم در قالب جشنواره دانشجویی استارت آپی ها، به دیابت حمله نماییم، این دستگاه را طراحی و ساخته شود.
پورعباسی به توان و ظرفیت دانشجویان در فعالیت های پژوهشی اشاره نمود و اظهار داشت: شركت های استارت آپی دانشجویی تا 31 فروردین سال آینده مهلت دارند طرح های خویش را به این جشنواره ارسال نمایند.
وی زمان داروری این طرح ها را حدود 2 ماه اعلام نمود و اظهار داشت: طرح های انتخاب شده به شتاب دهنده ها معرفی می گردد. شركت های استارت آپی شش ماه مهلت دارند ایده های خویش را به محصول تبدیل نموده و به سرمایه گذار معرفی كنند، بعد از جلب سرمایه گذار محصول به سمت تولید صنعتی پیش می رود.
پورعباسی با اشاره به اینكه هم اكنون سامانه های اخطار دهنده قند خون بومی در بازار داخلی وجود ندارد، اظهار داشت: پمپ انسولین اعلام اخطار با قیمت حدود 17 میلیبون تومان در بازار وجود دارد كه باتوجه به قیمت بالا، در دسترس همگان قرار نمی گیرد.
علمی ** 1201 ** 1440


1396/12/13
17:28:01
5.0 / 5
4715
تگهای خبر: بیمار , دارو , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان