تولید ماسك و مواد ضدعفونی كننده توسط مجریان طرح های اشتغال كمیته امداد

تولید ماسك و مواد ضدعفونی كننده توسط مجریان طرح های اشتغال كمیته امداد

به گزارش خاتون یار معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد از تولید روزانه بیشتر از ۱۰۰ هزار ماسك بهداشتی توسط مددجویان این نهاد اطلاع داد و اظهار داشت: هزاران لیتر مواد ضدعفونی كننده و همینطور اقلام بیمارستانی از جانب مجریان طرح های اشتغال كمیته امداد در حال تولید و عرضه به مردم و مراكز درمانی است.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، حجت الله عبدالملكی با اشاره به همه گیری ویروس كرونا در كشور و مشكلاتی كه برای هموطنان بوجود آورده است، اضافه كرد: با عنایت به كمبود ماسك، تجهیزات پزشكی و مواد ضدعفونی كننده در بیمارستان ها و فشار مضاعف بر اقشار مختلف مردم به دنبال احتكار این اقلام توسط عده ای سودجو، كمیته امداد با یك تصمیم كارشناسی كوشیده است از ظرفیت كارگاه ها و طرح های خوداشتغالی مددجویان برای تأمین اقلام و لوازم بهداشتی استفاده نماید.
وی افزود: در همین راستا با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشكی در استان های مختلف و كسب مجوزهای لازم، تعدادی زیادی از طرح های اشتغال در حال فعالیت مددجویان، به سمت تولید ماسك، مواد ضدعفونی كننده و لوازم مورد نیاز كادر پزشكی و درمان هدایت شد.
عبدالملكی از تولید روزانه بیشتر از ۱۰۰ هزار ماسك بهداشتی توسط مددجویان و مجریان طرح های اشتغال كمیته امداد اطلاع داد و اظهار داشت: علاوه بر این، كارگاه ها و طرح های خوداشتغالی مددجویان در عرصه تولید لباس های بیمارستانی و مواد ضدعفونی كننده ورود كرده اند تا به شكلی بخشی از نیاز بازار و شبكه درمانی كشور را تأمین كنند.
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد تصریح كرد: هم اكنون در استان فارس چندین طرح اشتغال و راهبران شغلی به سمت تولید ماسك تغییر محصول داده و روزانه تعداد قابل توجهی ماسك های بهداشتی تولید و در اختیار مردم و مراكز درمانی قرار می دهند. همینطور در این استان یك مركز نیكوكاری همكار با كمیته امداد و یك شركت دانش بنیان مورد حمایت این نهاد در حال تولید مواد ضدعفونی كننده هستند.
عبدالملكی افزود: در استان آذربایجان شرقی مركز نیكوكاری مسجد امام حسین (ع) با همكاری مددجویان كار تولید ماسك بهداشتی را شروع كرده و یك مركز نیكوكاری در شهرستان سهند خط تولید خویش را برای تولید ۱۰۰ هزار ماسك تا آخر سال برنامه ریزی نموده است. همینطور در استان سمنان هم روزانه بیشتر از پنج هزار ماسك توسط ۱۰ نفر از مددجویان امداد در حال تولید است.
وی اظهار نمود: در استان مركزی و كرمانشاه هم چندین طرح اشتغال مددجویان كمیته امداد به تولید ماسك و اقلام بهداشتی رو آورده اند و روزانه بیشتر از ۵۰۰ دست لباس بیمارستانی در اختیار مراكز درمانی قرار می دهند.
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد از تولید روزانه سه هزار ماسك در اصفهان با كمك مددجویان اطلاع داد و اظهار داشت: یك مددجوی زن سرپرست خانوار در اصفهان با تولید گان، لباس و روكش های بیمارستانی و سربند یك بار مصرف، محصولات خویش را در اختیار مراكز درمانی و بیمارستانی قرار می دهد.
وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی یكی از واحدهای اشتغال امداد روزانه ۲ هزار ماسك تولید می كند و در تولید لباس بیمارستانی هم وارد شده است. همینطور در كرمان كارگاهی با حضور ۱۰ نفر از مددجویان روزانه هزار ماسك تولید و میان مردم توزیع می نماید.
عبدالملكی تصریح كرد: در استان مازندران یك طرح دانش بنیان مورد حمایت كمیته امداد در بابل محصولات ضدعفونی كننده را تولید می كند و در نور، بابلسر و چالوس و فریدونكنار، مجریان طرح های خیاطی این نهاد به تولید ماسك در مقیاس متوسط رو آورده اند تا پاسخگوی نیاز هموطنان باشند.
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد تصریح كرد: در خراسان رضوی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مددجویان با ظرفیت تولید بیشتر از ۵۰ هزار ماسك كار خویش را شروع كرده اند و تولیدات خویش را در اختیار مردم و شبكه بهداشت و درمان قرار می دهند.
بنابر اعلام روابط عمومی كمیته امداد، وی اظهار داشت: در استان بوشهر هم برخی از طرح های اشتغال در حال تولید ماسك هستند و در شهرستان لنگرود استان گیلان یكی از تولیدكنندگان تحت حمایت امداد، تولید ماسك و اقلام بیمارستانی را در دستور كار قرار داده است.
عبدالملكی اضافه كرد: در صورت نیاز بازار و شبكه بهداشت و درمان كشور، امكان افزایش ظرفیت تولید مددجویان برای تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز كشور وجود دارد با تأمین مواد اولیه، می توان میزان تولیدات این مددجویان را بالاتر برد.



1398/12/20
18:00:08
5.0 / 5
3191
تگهای خبر: بیمار , پزشك , تولید , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان