هزینه درمان نارسایی قلب 2 برابر سرطان

هزینه درمان نارسایی قلب 2 برابر سرطان

خاتون یار: تهران-رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به اینكه درمان نارسایی قلبی گران و پرهزینه است، اظهار داشت: هزینه درمانه نارسایی قلب به ازای هر بیمار حدودا 2 برابر سرطان است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر محمد آقاجانی روز چهارشنبه در ششمین كنگره بین المللی نارسایی قلب ایران اضافه كرد: در صورتی كه عوامل خطر این بیماری مانند دیابت، فشارخون و چربی خون كنترل نشود در آینده شاهد شیوع آن در كشور خواهیم بود.
وی بروز نارسایی قلبی در ایران را حدود 8 درصد اعلام نمود و اظهار داشت: این آمار نگران كننده است و باید اقدامات جدی برای كنترل آن انجام گیرد.
آقاجانی با اشاره به اینكه این آمار بیشتر از كشورهای منطقه است، اظهار نمود: میانگین بروز نارسایی در كشورهای آسیایی بین 2 تا 7 درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ادامه داد كه مرگ و میر ناشی از نارسایی قلب در كشور ما بیشتر از كشورهای آسیایی است.
وی به دلایل شیوع بیماری قلبی و عروقی در كشور اشاره نمود و اظهار داشت: عادات تغذیه ای، سبك زندگی، افزایش سن امید به زندگی و پیرتر شدن جمعیت از مهمترین عوامل شیوع این بیماری است.

** 46 درصد مرگ ها در ایران بر اثر بیماری قلبی و عروقی است
وی با اشاره به اینكه بیماری قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ در ایران و سایر كشورهای جهان است، اظهار داشت: 46 درصد مرگ ها در كشور براثر این بیماری رخ می دهد.
آقاجانی به پیشرفت های اخیر در حوزه درمان بیماری قلبی و عروقی در كشور اشاره نمود و اظهار داشت: در حوزه درمان اولیه و پیشرفته و دسترسی به داروها برای كنترل و درمان بیماری در سال های اخیر اقدامات خوبی انجام گرفته است.
ششمین كنگره بین المللی نارسایی قلب ایران از امروز ( 19 اردیبهشت) در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغار به كار كرد و تا 21 اردیبهشت ماه به كار خود ادامه می دهد.
علمی * 1201 * 2038*1440


1397/02/19
13:12:02
5.0 / 5
5142
تگهای خبر: بیمار , بیماری , درمان , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان