نماینده خبرگان: نگرش اسلامی به معنای انكارعلوم نیست

نماینده خبرگان: نگرش اسلامی به معنای انكارعلوم نیست

خاتون یار: شیراز- نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان اظهار داشت: نگرش اسلامی به علوم برای یافتن سرنخ و مبنای اندیشه است و این كار به معنای انكار پیشرفت علوم گوناگون نیست.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایرنا آیت الله سید علی اصغر دستغیب عصر یكشنبه دردیداربا رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز و جمعی از معاونان و مشاوران این دانشگاه عنوان كرد: در حوزه بهداشت و درمان باید دقت كرد كه عناوینی مانند طب الرضا(ع) یا طب الصادق(ع) وحی منزل نیست.
وی اضافه كرد: نباید گمان نماییم طب سنتی مساوی با طب دینی و خدشه ناپذیر است بلكه باید در این حوزه تتبعات فقهی دقیق صورت گیرد و با ریشه یابی احادیث معتبر، سره و ناسره جدا شود.
آیت الله دستغیب اظهار داشت: آموزه ها به صورت جزمی عرضه نشود بلكه در مقام دستورالعمل هایی در كنار دستاوردهای علوم نوین باشد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان اضافه كرد: اگر در حوزه طب سنتی حدیث ضعیف و قوی جدا نشود و در مورد بررسی اعتبار، تسامح رخ دهد، نتیجه آن خدشه به اعتقادات عموم خواهد بود.
متولی آستان مقدس شاهچراغ(ع) افزود: تشكیك و انكار علوم مختلف و بخصوص علم پزشكی نه تنها به معنای دینی كردن علوم تجربی نیست بلكه به دین لطمه می زند.هر چه علوم تجربی مبنایی تر و پیشرفت آن عمیق تر باشد می تواند جامعه دانشگاهی و جامعه پزشكی را به سمت و سوی ارزش های دینی سوق دهد.
آیت الله دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باقی ماندن شبهات در ذهن نسل جوان عقیم ماندن برنامه ها را به دنبال دارد و از این منظر، زدودن قولی و فعلی شبهات باید در صدر اولویت های دانشگاه باشد.
وی با اشاره به اینكه حركات اصلاحی باید از دانشگاه ها و مراكز آموزشی آغاز شود و بر تعالیم دینی و ارزش های انقلاب مبتنی باشد، اظهار داشت: اقدامات سازنده برای تربیت كادر تراز انقلاب در دانشگاه ها به عمل آید زیرا این امر تغییراتی بنیادین را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه كرد: سوق دادن دانشگاه به سمت و سوی تعهدات دینی و برنامه های تبلیغی وسیع و كیفی و بخصوص زدودن شبهات از ذهن جوانان بسیار مهم است البته گاه برنامه ریزی ها به جهت بی پاسخ گذاشتن شبهات عقیم می ماند.
7375 /1876


1397/01/20
22:14:10
5.0 / 5
4547
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان