رییس بنیاد نخبگان گلستان:

دكتر بسكی الگوی ماندگار حفظ محیط زیست است

دكتر بسكی الگوی ماندگار حفظ محیط زیست است

خاتون یار: گرگان - رییس بنیاد نخبگان گلستان اظهار داشت: دكتر غلامعلی بسكی پزشك خیر و حامی محیط زیست، الگویی ماندگار برای آیندگان در جهت حفظ محیط زیست و ترویج این فرهنگ در جامعه است.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایرنا ابوالقاسم خزائیان عصر سه شنبه در آئین نكوداشت دكتر غلامعلی بسكی در جمع شماری از مدیران دستگاهها و اعضای تشكل های محیط زیست استان گلستان در گرگان، اظهار نمود: دكتر بسكی جزو استعداد های برتر در حوزه حفظ محیط زیست كشور به حساب می آید و باید تلاش های وی در جهت پشتیبانی از محیط زیست در جامعه استمرار داشته باشد.
خلیل فرشباف مدیر اجرایی بیمارستان دكتر بسكی گنبدكاووس هم درباره شخصیت این حامی محیط زیست اظهار داشت: او با شیفتگی به مبحث حفظ محیط زیست در جامعه پرداخته و تمام زندگی خویش را صرف این مساله مهم كرده است.
وی افزود: حفظ محیط زیست اهتمام جدی می طلبد تا با بوم شناختی و افزایش سواد زیست محیطی از مشكلاتی چون قطع درختان، فرسایش خاك و بروز سیلاب رها شویم.
بهناز بسكی هم از جانب خانواده اش از برگزاری چنین آئین نكوداشتی برای پدرش قدردانی كرد و ابراز امیدواری نمود كه در راه حفظ محیط زیست قدم های موثری برداریم.
عبدی باشقره استاد دانشگاه اظهار داشت: شخصیت و تفكر دكتر بسكی كمتربه جامعه معرفی شده است و باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
محمد درویش مدیر كل پیشین دفتر آموزش و مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست هم با تاكید بر ادامه راه دكتر بسكی در حفظ محیط زیست، خواهان تولید مستندی از جانب هنرمندان به نام كشور در مورد شخصیت دكتر بسكی شد.
در این آئین كه مدیران كل منابع طبیعی، میراث فرهنگی، امور بانوان و خانواده استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و رییس دفتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم حضور داشتند، از تمثال دكتر غلامعلی بسكی رونمایی و لوح تقدیردكتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و لوح های سپاس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه علوم پزشكی گلستان به خانواده این حامی محیط زیست اهدا شد.
غلامعلی بسكی پزشك خیر و حامی محیط زیست در سال 1310 شمسی در سبزوار به دنیا آمد، وی بعد از آخر دوره متوسطه در آزمون پزشكی پذیرفته و از دانشگاه علوم پزشكی تهران در رشته دكترای طب عمومی دانش آموخته و در سال 1345 هم مدرك تخصصی جراحی زنان و زایمان را از دانشگاه تهران دریافت كرد.
وی بعد از فارغ التحصیلی در شهرستان گنبدكاووس در شرق استان گلستان مشغول طبابت شد و بیمارستان و زایشگاه دكتر بسكی را بنا نهاد.
دكتر بسكی همه نیرو و امكانات خویش را وقف پشتیبانی از محیط زیست كرده و امروز چهره ای آشنا دركشور است و تابحال دوبار موفق به دریافت نشان ملی محیط زیست شده است.
6204/1648


1396/12/16
18:20:55
5.0 / 5
4489
تگهای خبر: بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان