گام بلند برای درمان نازایی، تخمك های انسانی در محیط آزمایشگاه پرورش یافت

گام بلند برای درمان نازایی، تخمك های انسانی در محیط آزمایشگاه پرورش یافت

خاتون یار: تهران - گروهی از دانشمندان انگلیسی و آمریكایی توانسته اند برای اولین بار با موفقیت تخمك های انسانی را در محیط آزمایشگاه از نخستین مراحل در بافت تخمدان تا بلوغ كامل رشد دهند. این موفقیت دانشمندان گامی مهم علمی است كه پیش از این در مورد موش ها انجام شده بود.


به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، این یافته می تواند به درمان های نازایی جدید و پیشرفت معالجات در این زمینه كمك نماید.
دانشمندان در مطالعات گذشته تخمك های موش را در آزمایشگاه تا مرحله ای رشد داده بودند كه به تولید بچه موش های جدید منجر شده بود و تخمك های انسانی بالغ را پس از مراحل اولیه لقاح توسعه داده بودند. اما آخرین گام دانشمندان در این مطالعه كه نتایج آن روز جمعه در نشریه بازتولید مولكول های انسانی - Molecular Human Reproduction - انتشار یافت، دو مركز تحقیقات بیمارستانی ادینبورو اسكاتلند و مركز نازایی نیویورك آمریكا به وقوع پیوسته كه نخستین تخمك های انسانی خارج از بدن انسان از مرحله نخست تا بلوغ كامل رشد می كنند.
ولین تلفر یكی از محققان سرپرست این مطالعه اظهار داشت: توانایی توسعه تخمك های انسانی به صورت تمام و كمال در آزمایشگاه می تواند حوزه عمل درمان های باروری در دسترس را بزرگ تر كند.
با آنكه این اقدام دستاورد مهمی به شمار می آید، كارشناسان مستقل با تقدیر از این امر معتقدند هنوز به آزمایش های بیشتری نیاز است تا تخمك های انسانی قابل تولید در محیط آزمایشگاه برای زایایی با اسپرم باشند.
دارن گریفین استاد ژنتیك در دانشگاه كنت انگلیس با تحسین برانگیز دانستن این دستاورد از نظر فنی می گوید: اگر این اقدام از نظر پزشكی بی ضرر باشد، می تواند در آینده نزدیك به بیماران مبتلا به سرطان كمك نماید. هم زمان با شیمی درمانی قدرت زایایی خویش را حفظ كنند، درمان های نازایی را بهبود بخشد و فهم دانشمندان را از بیولوژی نخستین مراحل زندگی انسانی افزایش دهد.
علمی**9157**1545
مترجم: منصوره شوشتری**
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
خاتون یارelm@
https: //telegram.me


1396/11/21
14:08:08
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: بیمار , درمان , علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان