اولین كارگاه آندوسكوپی گوش برای متخصصان جنوب كشور درشیراز برگزارشد

اولین كارگاه آندوسكوپی گوش برای متخصصان جنوب كشور درشیراز برگزارشد

خاتون یار: شیراز- اولین كارگاه آموزشی آندوسكوپی گوش (EES) برای متخصصان گوش و حلق وبینی جنوب كشور با هدف آشنایی متخصصین فارس و استان های جنوبی كشور با جدید ترین تكنولوژی ها و نحوه استفاده از این تجهیزات در عمل های جراحی جمعه در شیراز برگزار گردید.


در این روش با كاهش برش ها به بافت های سالم بیمار كمترین صدمه وارد می گردد كه روشی غیرتهاجمی است و عوارض كمتری برای بیمار به دنبال دارد.
رئیس مركز تحقیقات گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشكی ایران جمعه در حاشیه این سمینار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سمینار تخصصی در ارتباط با آندوسكوپی گوش انجام شده كه متخصصین این رشته با روش های مختلف تشخیصی، جراحی بیماریهای گوش میانی، خارجی و قسمت های جانبی جمجمه و... آشنا شدند.
دكتر محمد فرهادی وزیر سابق علوم اضافه كرد: عمل های جراحی گوش تابحال عملا بوسیله میكروسكوپ انجام می شد ولی آندوسكوپ دید وسیع تر و بهتری به پزشك می دهد.
وی ادامه داد: با روش های نوین جراحی نتیجه و رضایت بیشتری در عمل ها حاصل می گردد و در زمان هم صرفه جویی خواهد شد و همینطور عوارض برای بیمار در روش هایی كه با آندوسكوپی انجام می گردد بسیار كمتر است و حتی نقاط كوری كه با میكروسكوپ نمی توان دید با آندوسكوپ به راحتی می توان به این نقاط دسترسی پیدا و آن قسمت را از بیماری پاك كرد.
همچنین رئیس مركز كاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشكی فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه روش های جراحی كم تهاجمی در حال گسترش در سراسر دنیا است، اظهار داشت: روش هایی كه در آن كمتر نیاز به برش و تولید شكاف در بدن بیمار باشد و باید با كمك ابزار جدید به سمتی پیش برویم كه به بافت بیمار كمترین صدمه وارد شود و استفاده از روش های آندوسكوپی در این رده قرار دارد.
دكتر سید بصیر هاشمی اضافه كرد: استفاده از آندوسكوپ در جراحی گوش مدت زمان كمی است كه متداول شده و این كارگاه آموزشی هم برای آشنایی متخصصین این حوزه با این شیوه جدید برای نخستین بار در جنوب كشور و در شیراز برگزارشده است، پیش از شیراز این كارگاه در تهران و مشهد هم برگزار شده بود.
وی اظهار داشت: این ورك شاپ در دو بخش انجام شده بخش اول شامل تجارب استادان برتر دانشگاه علوم پزشكی ایران در این رشته بود كه بصورت نظریه برای شركت كنندگان تشریح و بیان شد و در بخش دوم آموزش ها بصورت عملی به متخصصین جنوب كشور منتقل شد بگونه ای كه پزشكان و متخصصین شركت كننده در این دوره بتوانند در آینده این روش ها را در مراكز درمانی سراسر استان و یا جنوب كشور پیاده كنند.
رئیس مركز كاشت حلزون شنوایی فارس بیان كرد: در این دوره آموزشی 50 نفر شركت كننده شامل پزشكان متخصص و دستیاران گوش و حلق و بینی شهرشیراز، فارس و دیگر استان های جنوبی كشور نظیر بوشهر و كهگیلویه و بویراحمد شركت كردند.
هاشمی عنوان كرد: هم اكنون حدود 70 پزشك متخصص عضو انجمن گوش، حلق و بینی استان فارس هستند و 30 دستیار تخصصی در این رشته هم در استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینكه رشته گوش، حلق و بینی در دانشگاه علوم پزشكی شیراز 50 سال سابقه دارد و در كشور مطرح است، اضافه كرد: اگر بخواهیم سطح علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این رشته بالا نگه داشته شود باید همواره به روز باشیم و همینطور یكسری تجهیزات جدید هم خریداری كه نقصها موجود هم برطرف شود.
این سمینار تخصصی جمعه به میزبانی مركز آموزشی و درمانی خلیلی شیراز برگزار گردید.
9873 / 1876
مصاحبه كننده: محمدامین افشارپور** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده


1396/11/14
16:00:59
5.0 / 5
4566
تگهای خبر: بیمار , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان