پالایش اطلاعات پنج میلیون مددجوی کمیته امداد
رییس کارگروه امداد هوشمند و کارآمد از اجرائی شدن پروژه امداد هوشمند از آذر ماه سال جاری آگاهی داد و اظهار داشت: پرونده اطلاعات مددجویان در سراسر کشور در این سامانه ثبت شده که طی مدت 2 ماه با ابلاغیه رییس کمیته امداد این فاز مهم به پایان رسیده و کل اطلاعات مدیریتی و پرونده ای مددجویان امداد که حدود 2میلیون و 300 هزار خانوار را شامل می شود، پالایش شده است.
جعفر صباغیان در گفت و گو با ایسنا، اضافه کرد: سامانه «امداد هوشمند و کارآمد» باتوجه به مشکلاتی که در سیستم های اطلاعاتی امداد خصوصاً سیستم حمایت وجود داشت، از سال قبل آغاز شد.
صباغیان نقیصه بزرگی که در سیستم های اطلاعاتی امداد وجود داشت را «عدم یکپارچگی بین سامانه ها و ذی نفعان اصلی (مددجو)» عنوان نمود و اضافه کرد: به سبب این نقیصه امکان تبادل اطلاعات بصورت الکترونیکی در بستر مجازی وجود نداشت. پروژه امداد هوشمند ۳۳ پروسه امداد را پوشش می دهد، ۴ گروه پروسه اصلی آن در مهرماه به پایان رسید و الان در مرحله نهایی شناسایی نیازمندان است.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با اعلان اینکه پروژه امداد هوشمند از آذرماه سال جاری ابلاغ و اجرائی شد، اشاره کرد: پالایش پرونده اطلاعات مددجویان در کل کشور در این سامانه انجام شده و کل اطلاعات مدیریتی و پرونده ای مددجویان امداد که حدود ۵ میلیون نفر (دو میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار) را شامل می شود، پالایش شده است.
صباغیان در ادامه با اشاره به این که در سامانه امداد هوشمند، وب خدمات مختلف با سازمان های دیگر جهت بررسی صحت و تکمیل اطلاعات ارتباط برقرار می کند، اظهار داشت: این ارتباط کمک می نماید که در بعد اطلاعات، کار مددجویان تسهیل شود و اطلاعات وارد شده، درست و دقیق باشد که مهم ترین آنها سامانه شاهکار، سامانه ثبت احوال، سامانه کد پستی و آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به فاز دوم پروژه امداد هوشمند اظهار داشت: فاز دوم پروژه مذکور شناسایی و جذب خیرین و نیکوکاران است که تا اختتام بهمن ماه نهایی می شود. در این فاز، اطلاعات فرد نیازمند (که در فاز اول در سامانه شناسایی شده است) به اطلاعات خیرین متصل می شود، به بیانی تمام نیازهای مددجو بوسیله این سامانه دراختیار فرد خیر قرار می گیرد و می تواند نیاز نیازمند را برطرف کند.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امداد خمینی(ره) افزود: در گذشته مددجویان جهت دریافت خدمت باید به دفاتر امداد در سراسر کشور مراجعه می کردند؛ اما با راه اندازی سامانه امداد هوشمند، هر مددجو و نیازمند می تواند به سامانه مراجعه نموده و با دریافت پرونده الکترونیک، درخواست خودرا ثبت و بدون مراجعه به دفاتر امداد، خدماتی که امداد به جامعه هدف ارائه می کند را در این سامانه دریافت کند. همین طور سالمندان که امکان دسترسی به اینترنت یا تجهیزات الکترونیک را ندارند، از راه های مختلفی همچون دفاتر پیشخوان می توانند خدمات خودرا ثبت و دریافت نمایند.
صباغیان اظهار داشت: با تدابیر پیش بینی شده، با بهره گیری از سرویس هایی مانند پست پیشتاز یا سایر سازمان های ذی نفع، بدون مراجعه فیزیکی نیازمند، می توان آن دسته از نیازهای مادی مددجویان را بوسیله شرکت پست یا سایر شرکت های دیگر مرتفع کرد.
وی ادامه داد: از قابلیت های این سامانه این است که می توانیم، ظرفیت خدمات امداد به جامعه هدف را بصورت دقیق احصاء کرده و به نیازمند واقعی برسانیم. در حقیقت در این سامانه طبق مشخصات و بانک اطلاعاتی فرد، به مددجویان برمبنای فاکتورهای تعریف شده امتیاز داده می شود و بر طبق امتیاز کسب شده و اولویت بندی صورت گرفته به او خدمات ارائه می شود، به نحوی که از باردیگر کاری و موازی کاری در دریافت خدمات پرهیز می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب