آزار ۲۸ میلیاردی كرونا به تامین اجتماعی

آزار ۲۸ میلیاردی كرونا به تامین اجتماعی

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به انجام رضایت سنجی درباره خدمات ارائه شده در بیمارستان های تامین اجتماعی به بیماران مبتلا به کرونا، اظهار داشت: مطابق با رضایت سنجی درباره ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا حدود 86.1 درصد بیماران از پرستاران و حدود 81 درصد از خدمات پزشکان این سازمان اعلام رضایت کردند و این جای افتخار دارد که همکاران ما در بیمارستانهای تامین اجتماعی در این دوران جان فشانی کردند.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، محمد علی همتی در اولین همایش ملی مداخلات در بحران و سلامت روان که به صورت مجازی، توسط جمعیت هلال احمر با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد، اظهار نمود: کرونا تا کنون حدود ۲۸ میلیارد تومان به این سازمان آزار وارد کرده است و این سازمان با کاهش منابع در حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان مواجه می باشد. از طرف دیگر این سازمان هم اکنون حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و بارها به دولت گفته ایم اگر یک دهم آنرا سالیانه به ما بدهد ما کسری منابع نخواهیم داشت.

وی درباره اقدامات سازمان تامین اجتماعی در مقابله با بحران کووید ۱۹، افزود: این سازمان حدود ۳۵۰۰تخت بیمارستانی خودرا به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داد و حدودا تمام درمانگاه های این سازمان به سبب کرونا دو شیفته شدند و برای کاهش مواجهه و سرایت بیماری در مرحله اول تا اردیبهشت ۹۹ دفترچه تامین اجتماعی تمدید اعتبار و الان در امتداد حذف دفترچه قدم جدی برداشته ایم.

همتی اضافه کرد: از اول اسفند دیگر دفترچه خدمات درمانی تولید نخواهد شد و از حدود ۴ سال قبل این سازمان در بیمارستان های خود نسخه کاغذی تولید نمی کند و نسخ الکترونیک است. حذف دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی منجر به هیچگونه کاهشی در ارائه خدمات به بیمه شدگان نخواهد شد.

بگفته این عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تا کنون حدود ۹۲۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این سازمان بستری و تنها ۱۰ درصد این افراد فوت شده اند. همین طور در وضعیت اوج پاندمی کووید ۱۹ خیلی از کارمندان این سازمان دورکار و گاهی یک سوم و یا دو سوم از آنها در محل کار حضور پیدا کرده اند.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، اشاره کرد: همچون طرح های اصلی این سازمان در پاندمی کووید ۱۹، طرح ۳۰۷۰ است که ما حدود ۳۰ خدمت تامین اجتماعی را غیر حضوری کردیم و اینطور ۷۰ میلیون مراجعات ما کم شد. بااینکه مشکلات زیرساختی وجود دارد اما روند این طرح شتابان است. همین طور از حدود دو سال قبل این سازمان به بیمه کردن اتباع ورود کرد و خیلی از ایرانیان خارج از کشور را نیز بیمه کردیم که حتی با فرآیند ۳۰۷۰ ارائه این خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شود.

وی اظهار داشت: طرح دوم ما بحث متناسب سازی حقوق مستمری بگیران بود که امسال با تلاشهای انجام شده ۱۶ هزار میلیارد در این راه هزینه کردیم و متوسط دریافتی بیمه شدگان تامین اجتمای از حدود یک میلیون و ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان بود به حدود سه میلیون تومان رسیده است که جهش خوبی در پرداخت حقوق بازنشستگان است.

همتی افزود: این سازمان در رابطه پاندمی کرونا 107 اقدام انجام داده است که ۴۰ مورد آن مربوط به کنترل بیماری بوسیله غیر حضوری کردن خدمات است، همین طور حدود ۲۱ برنامه درباره امکانات خدمات درمانی بیماران کووید، ۱۰ اقدام مربوط به پشتیبانی از کسب وکارها، ۲۴ اقدام در امتداد پشتیبانی از کارگران و ۱۲ اقدام آموزشی و پژوهشی درباب کرونا انجام داده شده است.

بگفته این عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، هیئت مدیره این سازمان در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه اقلام بهداشتی هزینه کرده است. همین طور به سبب مبتلا شدن خیلی از پرستاران این سازمان به کووید ۱۹، این سازمان با جذب بازنشستگان سازمان بطور موقت توانست نیروی انسانی خودرا کنترل کند.

بگفته همتی همچون اقدامات انجام شده در سازمان تامسن اجتماعی در جهت مقابله با شیوع کووید ۱۹، حذف معاینات پزشکی اولیه و انجام بیمه بدون شرط معاینات اولیه، تعطیلی بازرسی از دفاتر و بنگاه های اقتصادی در روزهای کرونا و بازرسی کارگاه ها تنها در موارد خاص بوده است.




1399/11/29
23:44:01
0.0 / 5
967
تگهای خبر: آموزشی , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان