مدیرعامل بنیاد بركت خبر داد

افتتاح ۱۵۰ مدرسه بركت ظرف هفته آینده

افتتاح ۱۵۰ مدرسه بركت ظرف هفته آینده

به گزارش خاتون یار مدیرعامل بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از افتتاح ۱۵۰ مدرسه در هفته آینده اطلاع داد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، امیرحسین مدنی در نشست خبری با مبحث سه رویداد ملی بنیاد برکت در سال ۹۹ بیان نمود: ما در حوزه های عمرانی و زیربنایی تابحال ۱۹۰۰ مدرسه قرارداد بستیم که از این تعداد ۱۲۵۰ باب از آن افتتاح شده است و ۱۵۰ مورد آن هم در هفته آینده افتتاح می شود. همینطور تا آخر سال هم ۱۰۰ مدرسه دیگر هم مدرسه افتتاح خواهیم کرد.
به قول وی، بیشتر از ۱۱۰۰ مجموعه فرهنگی ساخته شده است. بیشتر از ۱۰۰۰ نقطه روستایی در کشور آبرسانی شده است.
مدنی اضافه کرد: همینطور ۱۲ بیمارستان با ۲۰۰۰ تخت خواب در مجموعه بنیاد برکت ساخته شده است. ۴۷ هزار قراداد ساخت مسکن محرومان در کشور داریم که ۱۸ هزار مسکن را تحویل دادیم.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که در مجموعه بنیاد برکت انجام شده است بحث اشتغالزایی و ورود در حوزه تولید است، اظهار داشت: ما از ۱۱ سال قبل به حوزه اشتغالزایی ورود کردیم.
مدنی اضافه کرد: تابحال در ۳۶۰ شرکت سرمایه گذاری کردیم. بنا بر این است که بین ۳ تا ۵ سال در شرکت حضور داشته باشیم و بعد از آن از شرکت خارج شویم و به بخش خصوصی سهام را واگذار نماییم.
مدنی در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: در مقاطع بعدی به این نتیجه رسیدیم که وضعیت تولید در عرصه تولید روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.
ایشان در ادامه با اشاره به سرشماری سال ۱۳۵۰ بیان نمود: جمعیت روستا به شهر ۷۰ به ۳۰ بوده است؛ به عبارتی ما ۳۰ درصد جمعیت شهری و ۷۰ درصد جمعیت روستایی داشتیم که جمعیت روستا هم برای خود و هم برای جمعیت شهرها تولیدات انجام داده است و شاید در مقاطعی تولیداتی داشته که ظرفیت صادرات هم داشته است، اما حالا وضعیت برعکس است. حدود ۲۵ درصد جمعیت روستایی و ۷۵ درصد جمعیت شهری است و روستا مایحتاج خودش را تأمین نمی کند و در بحث امنیت غذایی گرفتار مشکلاتی هستیم.
وی با اشاره به اینکه بحث معیشت پایدار در نقاط روستایی برای ما اهمیت داشت، اضافه کرد: ما در حوزه آب سالها در کشور گرفتار خشکسالی شدیم و این سبب تخلیه روستاها شد چونکه شغلی در آنجا نبود و در این راستا از ۴ سال قبل برنامه ریزیهایی صورت گرفت و مطالعاتی در حوزه طرحهای خرد و خانگی انجام شد. حدود یک سال بر روی حوزه اشتغال خانگی مطالعه کردیم و طرحهایی تحت عنوان مدل های سحاب، آسمان و آفتاب اجرا شد که از سال ۹۷ این کار شروع شد.
به قول مدنی، در شش ماهه دوم سال ۹۷، حدود ۱۰ هزار طرح خرد خانگی در کشور اجرا شد در سال ۹۸ این رقم را به ۴۰ هزار طرح رسید.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سال جاری سال جهش تولید است و از طرفی ویروس کرونا هم باعث بیکاری حاشیه نشینان شد و با برنامه ریزی که داشتیم اهداف مان را دو برابر کردیم و برنامه ریزی ما برای سال ۹۹، اجرای ۶۰ هزار طرح است که هر طرحی به صورت میانگین سه نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارد.
بنابر اظهارات مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، سال جاری تابحال ۱۶ هزار طرح از ۶۰ هزار طرح محقق شده است.
به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، وی در بخش دیگری از این نشست به آمارهای سال قبل بخشی از تولیدات طرحهای خرد خانگی اشاره نمود و اظهار داشت: در سال قبل ۱۶ هزار تن گوشت قرمز از طرحهای خرد خانگی تولید شده است. در کشور ما یکی از مشکلاتی که در بحث امنیت غذایی داریم موصوع تأمین پروتیین است که پروتئین را از گوشت قرمز تأمین می نماییم. در سال ۱۶۰ هزار تن واردات گوشت قرمز انجام می دهیم.
مدنی افزود: این ۱۶ هزار تن که از طرحهای خرد خانگی روستایی رخ داده است منجر به کاهش ۱۰ درصدی واردات در کشور شده است. هدف گذاری سال جاری ما برای تأمین پروتئین ۴۰ هزار تن است، اما برنامه ریزی داشتیم که تأمین پروتئین را در محصولاتی که می توان از منابعی که در اختیار داریم تقسیم نماییم و این پروتیین از این طریق تامین گردد که کشور جلوی واردات را بگیرد و به حوزه هایی که دارای ظرفیت است ورود جدی تری داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ۶۰ هزار طرح در کشور اجرا می نماییم که حدود ۴۵ درصد آن در حوزه دام سبک و سنگین است، امسال برنامه ریزی ما این است که ۲۵ هزار تن گوشت قرمز از راه طرحهای خرد و خانگی تأمین نماییم.
مدنی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه سرانه مصرف آبزیان در کشور و گوشت سفید از آبزیان ۱۲ کیلوگرم است که در نرم جهانی این رقم ۲۲ کیلوگرم است، اظهار داشت: ما ظرفیت خوبی برای تولید در کشور داریم.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اضافه کرد: مبحث دیگر نرم تأمین پروتیین از آبزیان است که ۶۰ درصد پروتئین از آبزی پروری است و ۴۰ درصد از صید است، اضافه کرد: این مورد ما را بر آن داشت که در این عرصه ورود جدی داشته باشیم و سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم.
وی اعلام نمود که در حوزه آبزیان برنامه ریزی شده است که سال جاری ۵۰۰۰ تن را از راه مشاغل خرد تأمین نماییم.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام همینطور اظهار داشت: هدف گذاری ما ۵۰۰۰ تن از راه بنگاهها و مجموعه های بزرگی است که در حوزه آبزیان فعالیت می نمایند و ۵ هزار تن هم از راه مشاغل خرد است.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه با اشاره به اینکه سال قبل ۵ درصد طرحها در حوزه منسوجات و پوشاک بوده است، اظهار داشت: هزینه سالانه پوشاک هر خانواده شهری یک میلیون و ۲۵۰ هزارتومان و هر خانواده روستایی ۸۵۰ هزار تومان است.
وی ادامه داد: سال جاری هدفگذاری بنیاد برکت این است که از راه طرحهای خرد ۵ میلیون دست لباس تولید نماییم.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه به رویداد "کاک برکت" اشاره نمود و توضیح داد: یکی از نقاط سیاه در کشور حوزه کولبری است بنابراین در این راستا ما رویداد کاک برکت را کلید زدیم.



1399/06/12
08:23:17
5.0 / 5
1516
تگهای خبر: بیمار , تولید , خانواده , رفتار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان