مضرات برخی مسكن هایی كه برای درد مزمن تجویز می شوند

مضرات برخی مسكن هایی كه برای درد مزمن تجویز می شوند

نتایج یك آزمایش جدید نشان میدهد برخی داروهای مُسكن از قبیل آسپرین در تسكین دردهای مزمن بیش از اینكه مفید باشند، لطمه زننده هستند.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: مسکن هایی از قبیل ایبوپروفن، آسپرین و بر پایه مخدرها ممکنست بیش از مفید بودن لطمه زننده باشند و بنا بر این نباید برای تسکین دردهای مزمن تجویز شوند.
کارشناسان موسسه ملی سلامت و مراقبت عالی (Nice) در انگلیس اظهار داشتند: شواهدی وجود ندارد که نشان دهد داروهای رایج تجویز شده برای دردهای مزمن اولیه، تغییری در کیفیت زندگی فرد، تسکین درد و ناآرامی های روانی ایجاد کند اما شواهدی بدست آمده که حاکی از مضرات این دسته از داروها همچون اعتیادآور بودن آنهاست.
نیک کاسکی، از کارشناسان این موسسه اظهار داشت: درحالیکه بیماران انتظار دارند که تشخیص صحیح و درمانی موثر ارائه شود، پیچیدگی عارضه درد مزمن که خود می تواند یک بیماری تلقی شود به این مفهوم است که پزشکان عمومی و متخصصان کنترل آنرا بسیار چالش برانگیز می دانند.
همین طور بگفته کارشناسان، این عدم تطابق میان انتظارات بیمار و نتایج درمان بر روابط بین متخصصان سلامت و بیماران تاثیر گذاشته و پیامد احتمالی آن، تجویز داروهای بی تاثیر و گاهی مضر برای سلامتی است.
درد اولیه مزمن به خودی خود یک بیماری است که نمی توان با تشخیص دیگر یا بعنوان علامتی از یک بیماری زمینه ای مورد توجه قرار گیرد. این بیماری با پریشانی عاطفی و ناتوانی عملکردی همچون درد گسترده مزمن و درد مزمن اسکلتی - عضلانی مشخص می شود.
به گزارش روزنامه گاردین، بگفته کارشناسان باید به افراد مبتلا به این عارضه برنامه های ورزشی گروهی یا حتی برخی انواع روان درمانی سفارش شود. همین طور برخی انواع داروهای افسردگی برای مبتلایان به درد مزمن اولیه سفارش می شود.



1399/05/14
14:09:34
5.0 / 5
1876
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان