درخواست درمانگران اعتیاد استان تهران برای كاهش ساعات كاری مراكز

درخواست درمانگران اعتیاد استان تهران برای كاهش ساعات كاری مراكز

به گزارش خاتون یار برپایه اعلام مسئول صنف درمانگران اعتیاد استان تهران، پس از انتشار ویروس كووید-۱۹، فعالیت مراكز درمان اعتیاد جهت كاهش انتقال كرونا میان افراد به صورت یك روز درمیان شد، اما پس از بازگشت فعالیتِ مشاغل به روال عادی نحوه فعالیت این مراكز هم به حالت سابق بازگشت، این درحالیست كه به علت افزایش مجدد آمار مبتلایان، درمانگران اعتیاد استان تهران درخواست كاهش ساعات كاری مراكز را از رئیس ستاد ملی مبارزه با كرونای استان تهران دارند.


فاطمه خوشنویسان در گفتگو با ایسنا، در این باره بیان نمود: به دنبال شیوع کرونا معاونت درمان دانشگاه ها تصمیم گرفت تا جهت کاهش انتقال این ویروس فعالیت مراکز درمان اعتیاد به صورت یک روز درمیان باشد و همینطور گروه درمانی انجام نشود، این روند تا ۱۵ خردادماه ادامه داشت، اما پس از بازگشت روال عادی فعالیتِ مشاغل، معاونت درمان هم نحوه فعالیت مراکز درمان اعتیاد را به حالت عادی برگرداند (فعالیت مراکز درمان اعتیاد به صورت روزانه شد).
وی افزود: البته معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود که استان های دارای وضعیت قرمز تا زمانی که وضعیت شان به حالت عادی برگردد، نحوه فعالیت مراکز درمان اعتیادشان به صورت یک روز درمیان باشد و گروه درمانی هم انجام نشود و در این راستا معاونت درمان دانشگاه استان مربوطه در این حوزه همکاری لازم را انجام دهد.
مسئول صنف درمانگران اعتیاد استان تهران با اشاره به اینکه مراکز درمان اعتیاد استان تهران زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد، اظهار داشت: درخواست ما این بود که باتوجه به شرایط استان تهران، فعالیت مراکز درمان اعتیاد این استان هم به صورت یک روز درمیان باشد، اما پاسخ این بود که وضعیت تهران خوب است اما هم اکنون باردیگر شنیده می شود که وضعیت تهران حاد و باردیگر مشکلات جدیدی ایجاد شده، تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافته است و از سویی دیگر این ویروس هم جهش یافته است، در همین راستا درمانگران اعتیاد استان تهران از معاونت درمان دانشگاه ها خواستند که فعالیت مراکز درمان اعتیاد هم به صورت یک روز درمیان باشد، اما معاونت درمان دانشگاه موافقت نکرد بنابراین درمانگران با امضای الکترونیک در فضای مجازی درخواست کاهش ساعات کاری مراکز را از دکتر زالی- رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران دارند.
خوشنویسان در پاسخ به سوالی درباره میزان مبتلا شدن به کرونا میان رجوع کنندگان و درمانگران مراکز درمان اعتیاد اظهار داشت: آمار دقیقی در این حوزه در دست نیست، اما گزارشاتی از مبتلا شدن به کرونا میان بیماران و پرسنل درمانی استان تهران دریافت شده است.
مسئول صنف درمانگران اعتیاد استان تهران در ادامه درباره نحوه خدمات دهی مراکز درمان اعتیاد استان تهران در شرایط کرونا هم توضیحاتی عرضه داد و اضافه کرد: هم اکنون اغلب روان درمانی ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با استفاده از شیلد انجام می شود. داروها در ظرف های جدید به بیمار عرضه می شود و بیماران به صورت هفتگی داروی خویش را دریافت می کنند. همینطور اغلب کلینیک ها برای پیشگیری از تداخل حضور رجوع کنندگان با یکدیگر، ساعت بندی کرده اند.
خوشنویسان با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ سهمیه ای برای اقلام بهداشتی (مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش و... ) به مراکز درمان تعلق نگرفته است، اظهار نمود: هم اکنون تمامی هزینه های اقلام بهداشتی برعهده مسئول مراکز است که این مورد بار مالی زیادی بوجود آورده است.




منبع:

1399/04/13
12:24:24
5.0 / 5
2224
تگهای خبر: بیمار , پزشك , خدمات , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان