وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد پیشگیری و كنترل بیماری كرونا:

تصمیم برای تعطیلی مدارس با حوزه های سیاسی و بهداشتی است

تصمیم برای تعطیلی مدارس با حوزه های سیاسی و بهداشتی است

خاتون یار: وزیر آموزش وپرورش بابیان اینكه طرح تعطیلی مدارس با حوزه های سیاسی و بهداشتی است، از تعطیلی تمامی اردوهای دانش آموزی و ضدعفونی تمامی مدارس حوزه رای گیری آگاهی داد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه ستاد پیشگیری و كنترل بیماری كرونا با تشكر از اقدامات و كوشش های انجام شده از طرف ستاد مركزی برای جلوگیری از گسترش كرونا ویروس اظهار داشت: مجموعه آموزش وپرورش از سیاست های وزارت بهداشت تبعیت می كند و هر كاری كه لازم باشد انجام می دهد. كمك مهم ما به وزارت بهداشت در این شرایط سخت این است كه مجموعه خودرا محافظت نماییم. آموزش وپرورش به دلیلهای مختلفی در این شرایط اهمیت دارد، آموزش وپرورش منظم ترین و گسترده ترین شبكه ارتباطی كشور است. هیچ مجموعه ای ارتباطش با مردم چهره به چهره و باقابلیتی كه آموزش وپرورش دارد، نیست.

در پیشگیری و كنترل بیماری كرونا از سیاست های وزارت بهداشت تبعیت می كیم
او افزود: روز گذشته نیز آقای رئیس جمهور هم در تماس با بنده تاكید ویژه داشتند كه وزارت آموزش وپرورش جدی وارد میدان شود. ستاد مركزی پیشگیری و كنترل بیماری كرونا باید بطور منظم تا حل بحران تشكیل گردد و آمادگی داشته باشند در هرلحظه ای اوضاع را آرام كنند و تصمیماتی لازم را بگیرند.
وزیر آموزش وپرورش بابیان اینكه باید تصمیمات در قالب مقررات وزارت بهداشت اتخاذ شود، اظهار داشت: رصد دقیق شرایط و اوضاع نخستین اولویت این ستاد است. باید در سریع ترین زمان ممكن از رویدادها اطلاع یابیم و اطلاعات باید در كمترین زمان ممكن از منطقه به استان و از استان به ستاد مركزی منتقل شود. متناظر با آن ستاد باید در استان و منطقه هم تشكیل گردد و دائماً در ارتباط منظم باشند.

از تك تك مدارس سركشی و از بهداشتی بودن آنها اطمینان حاصل شود
محسن حاجی میرزایی افزود: پس از رصد رویدادها باید آنها را تحلیل نماییم و بر روی منشأ آن حساس باشیم و بر روی كانون هایی كه در مدارس پیش می آید، مراقبت نماییم. هرچقدر بتوانیم اطلاعات سریع تر و تفصیلی تر از مدارس داشته باشیم واكنش های ما مناسب تر خواهد شد.
وی تاكید كرد: حتی اگر تك تك مدارس را سركشی نماییم باید مطمئن شویم كه همه آنها به امكانات لازم بهداشتی و ضدعفونی كننده مجهز باشند.

آموزش های لازم به دانش آموزان در پیشگیری و كنترل بیماری كرونا ارائه شود

بوفه های مدارس در صورت ضرورت تعطیل شوند
وزیر آموزش وپرورش اضافه كرد: بوفه های مدارس در صورت ضرورت تعطیل شوند. همه اعتبارات لازم باید به استانها تخصیص پیدا كند و از جهت بهداشتی بودن اطمینان حاصل شود. در جلسات عمومی دانش آموزان و در كلاس درس حتما باید آموزش های لازم برای مراقبت دانش آموزان ارائه شود. به مناطق اعلام گردد كه در چارچوب گروه های مختلف به همه مدارس سركشی كنند. هیچ كس به حرف كفایت نكند و حتما سركشی را صورت گیرد تا از بهداشتی بودن محیط اطمینان حاصل شود.
وزیر آموزش وپرورش بر آموزش اولیا نیز تاكید كرد و اظهار داشت: باید به اولیا اطلاعات لازم داده شود بطوریكه به محض اینكه احساس كنند فرزندشان بیمار است از حضورش در مدرسه جلوگیری نمایند. در مدرسه هم كنترل لازم برقرار شود. آموزش لازم برای همه معلمان، والدین، مربیان و عوامل مدرسه و... باید ارائه شود. باید فیلم های آموزشی در اختیار همه قرار گیرد.
محسن حاجی میرزایی در ادامه بر استفاده از همه ظرفیت ها خصوصاً تشكل های دانش آموزان، سازمان دانش آموزی و كانون های پرورشی و... تاكید كرد و اظهار داشت: همین طور باید مراقبت كرد تا نگرانی برای كسی ایجاد نكنیم. باید ضمن آرامش دادن به مردم این اطمینان را بدهیم كه قاطعانه مراقب هستیم. باید معلمان و دانش آموزان كه بیماری مزمن دارند شناسایی شوند، چون ریسك این افراد بالاتر است و نیازمند توجه بیشتر هستند.

توجه جدی به رعایت موازین بهداشتی در سرویس مدارس شود
او همینطور بر توجه ویژه به سرویس مدارس تاكید كرد و اضافه كرد: در سرویس مدارس هم باید آموزش پیشگیری به همه ازجمله عوامل و دانش آموزان داده شود. در سرویس از دستكش و وسایل دیگر برای حفظ سلامتی همه استفاده گردد.

تمامی اردوهای دانش آموزی تعطیل می شود
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وزیر آموزش وپرورش از تعطیل شدن همه اردوها، اردوی راهیان نور و... آگاهی داد و اظهار داشت: برای تعطیلات نوروز هم باید مراقبت های لازم از الان صورت گیرد. كمك اولیا بسیار مهم می باشد، باید حتما در جلسه ای از اولیا دعوت شود و مسئولان بهداشت برای آنها توضیحات و مراقبت های لازم را عرضه كنند.

توجه جدی به خوابگاه های دانشجویی شود
او همینطور از برقراری كامل آمادگی برای مراقبت از پیشگیری كرونا در دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و خصوصاً خوابگاه های شبانه روزی تاكید كرد و اظهار داشت: در هركدام از این دانشگاه ها و سازمان های وابسته باید ستاد تشكیل گردد و سیاست های ستاد مركزی به آن منتقل شده و از آن تبعیت كنند.

تعطیلی مدارس فقط با هماهنگی حوزه های سیاسی و بهداشتی انجام می شود
وزیرآموزش وپرورش بابیان اینكه برخی پیشنهاد تعطیلی مدارس را داده اند، اظهار داشت: تعطیلی مدارس باید شورای تامین استانها با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم بگیرد. برای تعطیلی مدارس باید موارد را با حوزه های سیاسی و بهداشتی مطرح نماییم.

از مدارس استثنایی بیشتر مراقبت شود
محسن حاجی میرزایی بر توجه بیشتر به مدارس استثنایی تاكید كرد و اظهار داشت: باتوجه به خاصیت های خاص مدارس استثنایی باید مراقبت در این عرصه بمراتب بیشتر باشد. افراد ستاد باید در دسترس بوده و در هر ساعتی از شبانه روز آماده هم فكری و اقدام باشند. چون هر آنچه در این ستاد تصویب شود حتما اجرا می گردد و هرگونه اطلاع رسانی منحصراً بوسیله ستاد مركزی صورت خواهد گرفت.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه آموزش های لازم
وزیرآموزش وپرورش همین طور ضمن تاكید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه آموزش های لازم و جلوگیری از كرونا بر مراقبت كردن و تحت تأثیر قرار نگرفتن از شایعات هم تاكید كرد.
حاجی میرزایی بابیان اینكه من در ستاد مركزی وزارت بهداشت حضور دارم و اطلاعات آنرا به ستاد مركزی وزارت آموزش وپرورش منتقل خواهم كرد، ابراز امیدواری كرد باتدبیری كه انجام می شود بتوانیم یك تجربه خوب مدیریتی را در ساماندهی این وضعیت در آموزش وپرورش مشاهده نماییم.

ارسال پیام های ویژه روزانه به مدیران كل و معاونان سلامت استان برای پیش گیری از كرونا
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش هم در این جلسه اظهار داشت: به دستور وزیر آموزش وپرورش ستاد مركزی و ستادهای استانی برای پیشگیری تشكیل شده است؛ اما پیش از تشكیل ستاد، ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت داشته ایم و بخشنامه های لازم به مدارس ارسال شده است. دستورالعمل های پیش گیری از بیماری كرونا ارسال شده و ارتباط ویژه ای با معاونان استانها داشته ایم. كنفرانس ویژه ای هم با حضور معاونان تربیت بدنی و سلامت استانها، روسای دانشگاه های علوم پزشكی برگزار و همه مباحث لازم مطرح گردیده است. پیام های ویژه ای روزانه برای معاونان تربیت بدنی استانها و مدیران كل برای پیش گیری از كرونا صادرشده است.
وی افزود: همه ظرفیت آموزش وپرورش به كار گرفته می شوند تا در یك هم افزایی برای مدارس كه محل تجمع كودكان است، آموزش های لازم را داشته باشیم. از همه مهم تر در بحث مدارس مسائل شوینده ها، مواد ضدعفونی كننده تهیه می شود. با هماهنگی معاون بهداشتی وزارت بهداشت اعلام كردیم كه مدارسی كه محل انتخابات بوده امروز باید ضدعفونی شوند. شوینده ها و ضدعفونی جزو اولویت های كار است و استانها در حال انجام اقدامات هستند.

مدارس محل برگزاری انتخابات امروز ضدعفونی می شوند
مهرزاد حمیدی اضافه كرد: غیر از مسائل آموزشی قرار شد كه بسته های آموزشی برای والدین، دانش آموزان و معلمان تهیه نماییم. استفاده از ظرفیت همه معاونت ها برای ما بسیار مهمست. مقرر است اگر دانش آموزان علائمی از بیماری داشته باشند، از ورود آنها به مدارس جلوگیری شود. ولی غیر از ممانعت، وضعیت آنها دنبال و به آنها كمك می شود.

نیازمند عزم ملی برای پیش گیری از كرونا ویروس هستیم
سید حامد بركاتی، مدیركل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هم در ادامه این جلسه بابیان اینكه تنها یك كانون ویروس یعنی قم شناسایی شده و بقیه كانون ها تا امروز به سبب مراجعت های قم بوده است، اظهار داشت: تعداد درگیری ها و افراد فوتی محدود است و نیازمند عزم ملی برای پیش گیری از كرونا ویروس هستیم. روز چهارشنبه هفته گذشته نخستین مورد مبتلابه كرونا ویروس شناسایی شد، ما فكر می نماییم كه ۲۰ تا ۲۵ روز پیش از روش شناسایی نخستین مبتلا، ویروس وارد قم شده است. در قم حالا آموزش ها داده شده و همه آمادگی ها وجود دارد.

به ضدعفونی سطوح فیزیكی و رعایت حد ایمن دانش آموزان در كلاس های درس توجه شود
وی بابیان اینكه گسترش بیماری كرونا و رفع نگرانی مردم، دو نگرانی اصلی ما است، اضافه كرد: در مدارس هم دو بحث را مهم می دانیم. اول اینكه آموزش لازم داده شود و اینكه سطح های فیزیكی حتما ضدعفونی شود. فاصله دانش آموزان در كلاس ها به حد ایمن برسد و بدین سبب باید مراقبت های لازم صورت گیرد. افرادی كه بیماری مزمن شامل كبد و ریه و... دارند بیشتر در معرض آلودگی هستند و باید تمهیداتی برای آنها در نظر گرفته شود. سرویس ها و مدارس باید به خوبی كنترل شوند و اگر دانش آموزان علائمی داشتند باید از درب منزل از رفت وآمد آنها ممانعت شود. امیدواریم با كنترل كانون قم این بیماری به حالت كنترل برسد.
وی ادامه داد: به جز بعضی از موارد ضروری كلیه كارگاه ها و سیمنارها لغو شده است.




منبع:

1398/12/03
21:35:29
5.0 / 5
3655
تگهای خبر: آموزشی , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان