بدهی یكصد و پنجاه میلیاردی بهزیستی به 6 بیمارستان ویژه درمان معتادان

بدهی یكصد و پنجاه میلیاردی بهزیستی به 6 بیمارستان ویژه درمان معتادان

خاتون یار: رئیس مركز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت در واكنش به انتقادات اخیر پلیس و بهزیستی از وزارت بهداشت در خصوص عدم همكاری در پذیرش معتادان متجاهر دارای زخم باز، بااشاره به معرفی و فعالیت 6 بیمارستان در این زمینه در عین حال از بدهی یكصد و پنجاه میلیارد ریالی بهزیستی به این بیمارستان ها در این خصوص آگاهی داد.


دكتر مهدی شادنوش در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینكه تعریف پروتكل های درمانی در كشور به عهده وزارت بهداشت است، اظهار داشت: این وزارت بهداشت است كه می گوید روش های درمانی باید چگونه باشد كه بر همین مبنا درباب بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت، طی جلسات مختلفی كه با نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی داشته ایم، اعلام كردیم كه نیازی به جداسازی بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت از سایرین در كمپ های نگهداری نیست، اما صرفا اگر بیمار مبتلا به این دو بیماری را شناسایی و به ما معرفی كنند، ضمن آنكه پزشك معرف بیمار مورد تشویق ما قرار خواهد گرفت؛ كلیه هزینه های درمانی این بیماران نیز به صورت رایگان از طرف وزارت بهداشت تقبل خواهد شد.
وی درباب روند رسیدگی به معتادان متجاهر دارای زخم باز، اشاره كرد: باتوجه به این كه سه دانشگاه علوم پزشكی در چارچوب بیمارستان های زیر مجموعه خود در استان تهران فعالیت می نمایند، دو بیمارستان از هر دانشگاه علوم پزشكی به نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی معرفی شده است تا بیماران با زخم باز را به این مراكز برده و خدمات مربوطه را دریافت نمایند.
شادنوش در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اظهارات سازمان بهزیستی در خصوص عدم پذیرش معتادان متجاهر در شش بیمارستان معرفی شده از طرف وزارت بهداشت، اظهار داشت: گاهی ممكنست كارمندی در جایی تخلفی كند كه باید بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد. وزارت بهداشت به صورت مكرر اعلام نموده است كه اگر كسی در بیمارستان ها خارج از چارچوب ابلاغیه های ما عمل كند حتما با تخلف مذكور برخورد كرده و رسیدگی های لازم صورت می گیرد. از جانب دیگر گاه ممكنست رضایت بیمار برای سیر درمان ستاندن شود كه این كار برمبنای قوانین حقوقی كشور باید بدون هیچ استثنایی صورت گیرد.
او همینطور به اعتبارات این مهم نیز اشاره و اشاره كرد: اعتبارات درمانی این بیماران نزد سازمان بهزیستی است و با وجود اینكه در جلسات گوناگون و به شكل مكرر سازمان بهزیستی تعهد كرده كه توافقنامه ای با بیمارستان های ارائه دهنده خدمت به این افراد امضا كند كه هزینه های درمانی آنها را پرداخت كند، اما هنوز این توافقنامه امضا نشده است.
شادنوش این را هم اظهار داشت كه امضای این توافق نامه در شرایطی عقب می افتد كه تنها در شهر تهران بالغ بر 150 میلیارد ریال اسناد مطالبات بیمارستان ها به سبب نبود تفاهم نامه در این خصوص هنوز پرداخت نشده است.
رئیس مركز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به اینكه عدم امضای توافق نامه با تاكید فروان رئیس سازمان بهزیستی همچنان عقب می افتد، اظهار نمود: نه سال قبل و نه امسال، سازمان بهزیستی، توافق نامه ای با بیمارستان های ارائه دهنده خدمت به معتادان متجاهر امضا نكرده است.
او همینطور درباب اظهارات معاون سازمان بهزیستی در خصوص اینكه كیت آزمایش ایدز به میزان كافی از طرف وزارت بهداشت در اختیار این سازمان قرار نگرفته است، اشاره كرد: این مساله موجب تاسف است كه دوستان بجای اینكه مشكلات خودرا در جلسات مشترك وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی مطرح كنند، اقدام بعنوان كردن آن در رسانه ها می كنند كه شایسته یك جامعه مدنی دارای ساختار اداری نیست. در جلسات گوناگون تاكید شده كه پوشش این خدمات به صورت رایگان از طرف وزارت بهداشت انجام می شود و اگر كسی مشكلی داشته با ما در بین نگذاشته است.
شادنوش اشاره كرد: همواره اعلام نموده ایم بیمار را شناسایی و به ما معرفی كنید. آنچه كه وجود دارد این است كه مسئولین محترم ملی كه در سطح كشوری مبادرت به ارائه خدمت می كنند در نظر بگیرند كه كشور در شرایط ویژه قرار دارد و ممكنست گاهی در هماهنگی ها یا امكانات با محدودیتی روبرو باشیم، اما انتظار اصلی ما صحبت رو در روی مسئولان سازمان بهزیستی درباب مشكلات با خودمان است.




منبع:

1398/11/11
12:36:36
5.0 / 5
4004
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان