معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر:

بازگشت ۱۴۰ بیمار با علایم مشابه آنفلوانزا

بازگشت ۱۴۰ بیمار با علایم مشابه آنفلوانزا

خاتون یار: ایسنا/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر از بازگشت 140 بیمار با علایم بیماری های تنفسی مشابه آنفلوانزا و مرگ 2 نفر بر اثر بیماری های تنفسی در بیمارستان های استان بوشهر آگاهی داد.


دكتر عبدالمحمد خواجه ئیان با اشاره به اینكه آنفلوانزا نوعی بیماری واگیردار است كه مردم باید آنرا جدی بگیرند، اظهار داشت: همه ساله با آغاز فصل پاییز بیماری های تنفسی نیز در میان مردم شیوع پیدا می كند، امسال فعالیت ویروس آنفلوانزا در كشور ما زودتر شروع شده و به تبع آن پیش بینی می شود كه طول مدت شیوع نیز طولانی تر شده و همین طور شدت بیماری زایی ویروس بیشتر از سال های گذشته باشد.
وی با اشاره به بعضی از راه های مؤثر در پیش گیری از بروز آنفلوانزا، اشاره كرد: شستشوی مرتب دست ها مهم ترین راهكار برای پیش گیری از بروز این بیماری است. همین طور دوری از افراد مبتلا راهكار بعدی است؛ چونكه ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یكی از مهم ترین راه های انتقال این ویروس می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر بیان كرد: تا كنون ۱۴۰ بیمار با علایم بیماری های تنفسی مشابه آنفلوانزا به بیمارستان های استان بوشهر بازگشت و تحت درمان قرار گرفته اند كه درباب پنج مورد از بیماران جواب آزمایش ها مثبت گزارش شده است.
وی بیان كرد: متأسفانه دو مورد فوت ناشی از بیماری های تنفسی در بیمارستان های استان بوشهر گزارش شده كه نمونه ها جهت آزمایش از نظر مبتلاشدن به آنفلوانزا به آزمایشگاه مرجع ملی ارسال و هنوز پاسخ آن اعلام نشده است.
خواجه ئیان افزود: مردم عزیز برای پیش گیری از مبتلاشدن و همین طور گسترش همه گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی گرفته و رعایت نمایند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر بیان كرد: افراد در صورتیكه گرفتار این بیماری شدند در منزل استراحت كرده و از تماس نزدیك و مصافحه با دیگران خودداری و حتما از ماسك یك بار مصرف استفاده كنند.
وی آگهی داد: افرادی كه سابقه بیماری های زمینه ای دارند، گروه های خاص مانند كودكان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی كه دارای بیماری نقص ایمنی هستند لازم است واكسن آنفلوانزا را تهیه و تزریق كنند.




منبع:

1398/08/25
01:41:38
5.0 / 5
3999
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان