راه اندازی نخستین پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان در تهران

راه اندازی نخستین پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان در تهران

به گزارش خاتون یار راه اندازی نخستین پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان در تهران در منطقه 22 افتتاح شد.



به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا مراسم افتتاحیه نخستین پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان تهران در بوستان ریحانه منطقه۲۲ همزمان با دهه كرامت با حضور سكینه اشرفی - معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، علی نوذرپور - شهردار منطقه۲۲ انجام شد.

سكینه اشرفی - معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران - اظهار داشت: شعار شهردار تهران، تهران شهری برای همه است و همه شامل زنان هم می شود و زنان مستحق ترین هستند. نه از جهت استضعاف بلكه از جهتی كه فرصتی برای بروز و ظهورشان در سطح جامعه فراهم نشده است.

معاون هماهنگی برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینكه توجه به زنان از برنامه های مهم مدیریت شهری است، اظهاركرد: اساس كار مدیران شهری ایجاد فضای مناسب تر برای حضور زنان در محیط های عمومی است.

اشرفی با اشاره به اینكه حضور زنان در نهاد شورایاری ها سبب نهادینه شدن نقش زنان می شود، اظهار داشت: در محلات شهر تهران بعنوان خرد ترین نهاد محلی امروز فضایی فراهم گشته است كه نخبگان، زنان و جوانان با حضور موثر و مستمر خود تلاش هایی در جهت ایفای نقش و مسئولیت همه مردم شهر تهران می كنند.

وی با اشاره به اینكه تهران زنانه شده است، اظهاركرد: زنان از بهترین برنامه ریزان هستند و از شما بانوان برای مشاركت در مدیریت شهری و برنامه ریزی برای شهر دعوت می كنم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اینكه خیلی از مشكلات شهر به دست خود شهروندان حل می شود، اظهار داشت: از تمامی پیشنهادات و نظرات شما شهروندان در حل مشكلات شهر استفاده می نماییم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، علی نوذرپور - شهردار منطقه۲۲ - در این مراسم اظهاركرد: بوستان ریحانه ۲۶۰۰ متر طول مسیر دوچرخه سواری دارد و بانوان می توانند بدون محدودیت پوشش در آن دوچرخه سواری كنند.

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به اینكه این پیست دوچرخه سواری در بوستان ۱۸ هكتاری ریحانه برای دسترسی راحت تر بانوان طراحی شده است، اظهار داشت: طول مسیرهای دوچرخه سواری در این منطقه ۳۰ هزار و ۵۰۰ متر است كه ۱۸ هزار و ۳۰۰ متر آن به مسیرهای تفریحی همچون پارك چیتگر و دور دریاچه خلیج فارس اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینكه مسیر اطراف استادیوم آزادی و حاشیه بزرگراه آزادگان همچون مسیرهایی است كه برای دوچرخه سواران در دست ساخت است، اظهاركرد: در امتداد سیاست های مجموعه مدیریتی جدید شهرداری تهران، برای سال آینده در تلاش هستیم ۹۳۰۰متر طول دور استادیوم آزادی و امتداد مسیر آزادگان را به پیست دوچرخه سواری تبدیل نماییم.

نوذرپور با اشاره به اینكه منطقه ۲۲ بالاترین سرانه دوچرخه سواری در تهران را دارد، اظهار داشت: در این منطقه هیچ نوع محدودیتی جهت استفاده بانوان از دوچرخه در طول مسیرها وجود ندارد و بانوان با رعایت پوشش می توانند بوسیله دوچرخه سواری در سطح منطقه به محل كار خود یا فروشگاه و مسیرهای تفریحی مثل اطراف دریاچه خلیج فارس بروند.

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به اینكه قریب نیمی از مساحت منطقه۲۲ به فضای سبز اختصاص دارد، اظهاركرد: خوشبختانه امكان استفاده از مترو برای منطقه به تصویب رسیده است و خطوط ۹و۱۰ متروی تهران و همین طور خط LRT در آینده به منطقه خواهد آمد.




1398/04/15
18:51:05
5.0 / 5
4321
تگهای خبر: زنان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان