سهم 40 تا 45 درصدی زنان از تسهیلات اشتغال زایی كمیته امداد

سهم 40 تا 45 درصدی زنان از تسهیلات اشتغال زایی كمیته امداد

به گزارش خاتون یار معاون اشتغال و خود كفایی كمیته امداد امام خمینی(ره) از اختصاص ۴۰ تا ۴۵ درصدی طرح های اشتغال زایی كمیته امداد به زنان اطلاع داد.



حجت الله عبدالملكی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینكه ۴۰ تا ۴۵ درصد از طرح های اشتغال زایی كمیته امداد در مورد زنان است، اظهاركرد: بیشتر از ۵۵ درصد از جامعه تحت پوشش كمیته امداد، زنان هستند اما چون شرایط ایجاد كسب و كار برای زنان از آنان دشوارتر است، سهم زنان از طرح های اشتغال نسبت به مردان كمتر است.

وی اضافه كرد: در مورد بعضی از زنان هم كه فرزندان بالغ و در سنین كار و اشتغال دارد، وام اشتغال به فرزند آنان تعلق می گیرد همینطور شرایط زندگی این زنان باید برای اشتغال آنان مساعد باشد و برای افرادی كه امكان اشتغال ندارند، طرح های حمایتی اجرا می شود.
اعطای تسهیلات اشتغال كمیته امداد در مناطق محروم به كارفرمایان
معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی با تاكید بر اینكه كمیته امداد تمركز ویژه ای روی مناطق محروم دارد، اظهاركرد: هزینه ها و خدمات اختصاص یافته به این مناطق بیشتر از مناطق عادی است. مثلاً در مورد كاریابی اگر یك كارآفرین مددجویی را استخدام كند در مناطق عادی یكی از این دو بسته عرضه می شود، بطوریكه این كارآفرین یا وام قرض الحسنه دریافت می كند یا دو سال حق بیمه سهم كارفرما از جانب كمیته امداد پرداخت می شود این درحالیست كه در مورد مناطق محروم هر دوی این تسهیلات به كارفرمایان پرداخت می شود تا آنان راغب شوند افراد بیشتری از بین مددجویان را استخدام كنند.

عبدالملكی با اشاره به اینكه معیار محرومیت استان ها برپایه معیارهای وزارت كشور است، اشاره كرد: استان های كم برخوردار مانند كرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و… جزو این مناطق قرار دارند البته نباید فراموش كرد این استان ها به همان اندازه كه محروم هستند ایجاد شغل هم در آنها سخت تر است البته استان كرمانشاه به دنبال زلزله دو سال پیش در اولویت ما در سال قبل قرار گرفت.
نرخ بیكاری در میان مددجویان كمیته امداد نسبت به نرخ بیكاری كل كشور
وی درباره نرخ بیكاری مددجویان كمیته امداد نسبت به نرخ بیكاری كل كشور هم توضیح داد: نرخ بیكاری مددجویان كمیته امداد نسبت به كل كشور كمتر نیست چونكه محرومیت های مختلف سبب شده است كه ایجاد شرایط كسب و كار برای آنان هم سخت تر باشد.




1398/03/19
14:49:21
5.0 / 5
4094
تگهای خبر: خدمات , زنان , زندگی , فرزند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان