تولد معجزه آسای كودك موزامبیكی بالای درختی در بین سیل

تولد معجزه آسای كودك موزامبیكی بالای درختی در بین سیل

به گزارش خاتون یار یك زن موزامبیكی كه خانه خویش را در طوفان و سیل مرگبار ماه گذشته جنوب آفریقا از دست داده بود، فرزند خویش را در بین سیل بالای یك درخت انبه به دنیا آورد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، طبق اعلام یونیسف آمیلیا كه در طول طوفان "آیدای" آبستن بوده، با افزایش سطح آب سیل و از دست رفتن خانه اش با پسر دو ساله خود به بالای درخت انبه پناه می برد كه با درد زایمان روبرو شده و مجبور به زایمان دختر خود در بالای همان درخت می شود.
این مادر و دو فرزند خود كه الان در یك پناهگاه مخصوص سیل زدگان سكونت دارند، مجبور می شود دو روز بالای درخت صبر كند تا سطح آب كاهش یافته و همسایه ها بتوانند به آنها دسترسی پیدا كرده و نجات شان دهند.
طوفان "آیدای" كه در ماه مارس جنوب آفریقا را درنوردید، باعث تخریب بیشتر از ۵۰ هزار خانه در موزامبیك و كشته شدن تابحال ۷۰۰ نفر شده است. با عنایت به شیوع بیماری های عفونی همچون وبا بعد از سیلاب های موزامبیك، پیش بینی می شود شمار قربانیان افزایش یابد.
بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر از بازماندگان طوفان و سیل موزامبیك هنوز با دسترسی ضعیف به آب تمیز و بهداشت در پناهگاه های موقت سكونت دارند و بر مبنای اخطار سازمان جهانی بهداشت در صورت گسترش شیوع بیماری هایی كه در آب منتشر می شوند همچون وبا و مالاریا، دومین فاجعه صورت خواهد داد.
بنا بر گزارش فاكس نیوز، واكسن های وبا به منظور پیشگیری از این بیماری مرگبار در بندر "بیرا"ی موزامبیك كه با بیشتر از ۱۴۰۰ مورد مبتلا به بیماری وبا، بیشترین آمار مبتلایان را دارد، توزیع شده اند.



1398/01/16
18:00:12
5.0 / 5
4170
تگهای خبر: بیمار , بیماری , فرزند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان