نقدی بر عملكرد وزارت بهداشت و وظایفش كه نهادهای دیگر انجامش می دهند

نقدی بر عملكرد وزارت بهداشت و وظایفش كه نهادهای دیگر انجامش می دهند

خاتون یار: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با طرح این پرسش كه در طرح تحول سلامت جای افراد معلول از بیماران روانی، نخاعی تا اوتیسم كجاست؟ اظهار نمود: توانبخشی در اختلالات طیف اوتیسم هزینه های فلاكت بار برای خانواده ها دارد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، حسین نحوی نژاددر چهارمین همایش اوتیسم كه در سالن همایش های برج میلاد انجام شد با اشاره به اینكه درست است كارهای خوبی صورت می گیرد اما شكاف زیادی با حدمطلوب وجود دارد اظهار داشت: نظام ثبت اطلاعات دیجیتال داریم و دانشگاه هایی داریم كه صدها پایان نامه از آن بیرون می آید اما برای بیماری های چندفاكتوری مانند اوتیسم چه كرده اند؟.
وی ادامه داد: می گوییم پول نیست. اما آیا یك مركز دانشگاهی نباید الگویی برای كشور نمایش دهد؟ هرجا مشكل هست بهزیستی و آموزش و پرورش باید برای پاسخگویی جلو بروند اما موقع دریافت جوایز جشنواره ها، اساتید جلو می روند، انتقاداتم به نهادهایی همچون وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت برای بیماری های سلامت روان و ایجاد كلینیك های خاص چه كرده است؟ وزارت بهداشت مدعی است امر تشخیص و درمان بر عهده اوست. چند مركز راه اندازی كرده كه كودكان اوتیسم را به آنجا ببریم؟.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با با اشاره به اینكه بهزیستی كه سازمان مددكاری است چرا باید وارد پروسه درمان به این نحو شود؟ اظهار داشت: مگر وزارت بهداشت خودرا متولی درمان همه جانبه نمی بیند؟ توانبخشی در اختلالات طیف اوتیسم هزینه های فلاكت بار برای خانواده ها دارد.
نحوی نژاد با اشاره به قانون پشتیبانی از معلولان و وظایف وزارت بهداشت برای اجرای آن اظهار داشت: از اردیبهشت امسال كه قانون توسط رئیس جمهور ابلاغ گردید باید گروه كارشناسی تشكیل می شد اظهار نمود: دكتر هاشمی، وزیر سابق بهداشت اصرار داشت وزارت رفاه از عهده بیمه سلامت بر نمی آید و بیمه سلامت به آنجا منتقل شد و الان كار باید توسط بیمه سلامت اجرا شود. پس چرا از اردیبهشت كه قانون ابلاغ گردیده برای دولت برآورد هزینه نكردید؟ بهزیستی اعلام نمود اجرای این قانون ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد كه به ما ۱۱۰۰ میلیارد تومان دادند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با طرح این پرسش كه در طرح تحول سلامت جای افراد معلول از بیماران روانی، نخاعی تا اوتیسم كجاست؟ اظهار نمود: وزارت بهداشت چه برنامه ای برای ارگونومی منزل و توانبخشی كودكان معلول دارد؟ چرا آموزش و پرورش استثنایی باید كاشت حلزون كند؟ اینها وظیفه آموزش و پرورش است؟.
وی افزود: یا هلال احمر چرا باید پای مصنوعی و مانند آن برای معلولان نمایش دهد؟ و چرا بهزیستی برای بیماران روانی مزمن دارو تجویز می كند؟ مگر بهزیستی متولی درمان است؟.
نحوی نژاد با اشاره به اینكه البته ما هم مشكلات عدیده در بهزیستی داریم چون خودرا به مسائل پزشكی نزدیك كردیم و از مسائل اجتماعی دور شدیم اظهار داشت: متاسفانه خانواده هایی كه هزارو یك مشكل دارند گمنام هستند و كسی آنها را نمی شناسد.




1397/12/01
14:29:51
5.0 / 5
4139
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان