وزیر بهداشت: از سرمایه گذاری شركت های هندی استقبال می نماییم

وزیر بهداشت: از سرمایه گذاری شركت های هندی استقبال می نماییم

به گزارش خاتون یار سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به تلاش های وزارت خارجه و بانك های هندوستان برای رفع دغدغه همكاری های مشترك صنایع دارویی تهران و دهلی نو، از سرمایه گذاری شركت های داروسازی هندی در ایران استقبال كرد.


به گزارش روز جمعه روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت، در نشست مشترك كمپانی های دارویی و تجهیزات پزشكی ایران و هندوستان در دهلی نو، از حمایت ها و تسهیلات ایران برای سرمایه گذاری شركت های دارویی هندی در ایران اطلاع داد.
هاشمی تصریح كرد: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران تسهیلاتی را برای حضور دائمی و سرمایه گذاری های شركت های دارویی در ایران فراهم نموده و اگر محصولی در ایران تولید شود برای واردات آن محصول كه ساخت كمپانی های اروپایی و آمریكا است، محدودیت تولید می نماییم.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: امكان دارد برخی شركت های دارویی هند ابتدا با هدف صادرات محصولات به ایران همكاری خویش را آغاز كنند اما سرمایه گذاری دراز مدت در ایران، بازار تثبیت شده ای در اختیار شركت های هندی قرار می دهد.
هاشمی از تسهیلات مربوط به قیمت محصولات سلامت محور بعنوان دومین مشوق وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت سرمایه گذاری در ایران خبرداد وگفت: در صورتیكه دارویی در ایران تولید شود، می تواند با قیمتی مناسب در ایران به فروش برسد و این دو عامل كمك می نماید كه شركت های دارویی هندوستانی نگاه بلند مدتی به بازار ایران داشته باشند و صرفا به صادرات فكر نكنند بلكه با شركای داخلی خود بتوانند دارو را در ایران تولید و از تسهیلات عرضه شده استفاده كنند.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: كشورها باید در روابط خود با همدیگر، نگاه استراتژیك داشته باشند چون كه ماندگاری كشورها، مهم می باشد و اشخاص حتی ترامپ رفتنی هستند.آنچه سبب ماندگاری خواهد شد، روابط كشورها با همدیگر با نگاه دراز مدت است و صنایع و شركت های هندی باید به بازار ایران و منطقه با جمعیت 500 میلیون نفر توجه داشته باشند.
وی آینده منطقه را متفاوت و درخشان عنوان نمود و اظهار داشت: جهان به ایران و ایران به جهان نیاز دارد و تصور نكنید كه شرایط جدید و تحریم ها ضد ایران اجبار بوجود می آورد كه ایران به سمت كشورهای شرقی تمایل پیدا كند، بلكه در این شرایط وبرغم تحریم بیشترین مبادلات ایران با كشورهای اروپایی و آمریكایی است و این تحریم ها بیشتر متوجه هند و چین شده است ازاین رو كشورها برای توسعه روابط با ایران در رقابت هستند وخوب است كه هند و كشورهای شرق آسیا از این فرصت برای همكاری ها و سرمایه گذاری های مشترك و انتقال فناوری و تكنولوژی استفاده كنند.
وزیر بهداشت با اشاره به دیدارش با وزیر بازرگانی هندوستان خاطرنشان كرد: به وزیر بازرگانی هندوستان گفتم كه اجازه ندهید شركت های هندی در شرایط كه شركت های اروپایی و آمریكایی علیرغم تحربم محصولات خویش را به ایران صادر می كنند، از داشتن روابط اقتصادی با ایران محروم شوند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینكه سرنوشت كشورهای شرقی كاملا به همدیگر گره خورده است، اضافه كرد: مسائل امنیتی مربوط به كشورهای شرق، در گرو تقویت همدیگر در منطقه غرب و شرق آسیا است و مسائل و مشكلات ما در آخر در آسیا و نه در اروپا برطرف می گردد.
هاشمی اراده مقامات ارشد ایران و هندوستان برای توسعه روابط همه جانبه را تصریح كرد و افزود: خوشبختانه رویكرد دراز مدت ارتقای همكاری ها در میان مقامات ارشد دو كشور وجود دارد و در حوزه سلامت هم باید به دنبال ارتقای همكاری های مشترك باشیم.
وزیر بهداشت تصریح كرد: خروج آمریكا از برجام شرایط جدیدی را به ایران تحمیل كرد و تهدیدی برای صنایع داروسازی و شركت های بازرگانی ایران بشمار می رود اما تهران می تواند از این تهدید و تحریم ظالمانه، بعنوان فرصت استفاده نماید و هندوستان هم فرصت مناسبی پیدا كرده چون ایران به هندوستان نفت صادر می كند و بهای آنرا به روپیه دریافت می كند ازاین رو فرصت خوبی برای شركت های هندی به وجود آمده تا در بازار ایران و منطقه غرب آسیا، سرمایه گذاری كنند چراكه در غیر این صورت، ایران به سراغ كشورهای دیگر خواهد رفت و نیازهای خویش را برطرف خواهد نمود ازاین رو لازم است كه صنایع هندوستانی از فرصتی كه تولید شده، بهترین استفاده را داشته باشند.
وی خاطرنشان كرد: شركت های هندی برای ثبت دارو و تجهیزات پزشكی در ایران مشكلاتی دارند و شاید یكی از دلایل آن، سایه سنگین نمایندگان كمپانی های آمریكایی و اروپایی در ایران باشد اما تسهیلاتی برای ثبت بعضی از محصولات هندی در ایران فراهم خواهد شد و اگر رویكرد شركت های هندی برای حضور در بازار ایران است، باید نگاه دراز مدتی داشته باشند چون كه شرایط تحریم خواهد گذشت.
سید حسن قاضی زاده هاشمی از روز چهارشنبه به منظور شركت در اجلاس دو روزه بین المللی سلامت مادر و كودك به هند سفر كرده است.
خاورم** 1453**1590


1397/09/24
19:04:21
5.0 / 5
4379
تگهای خبر: پزشك , تكنولوژی , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان