4 ماموریت سرپرست وزارت بهداشت به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت

4 ماموریت سرپرست وزارت بهداشت به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت

خاتون یار: سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در حكمی مهندس طاهر موهبتی را در سمت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ابقا و در چهار بخش انتظارات خود از این سازمان را تشریح نمود.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، در متن حكم دكتر سعید نمكی خطاب به مهندس طاهر موهبتی آمده است: «با توجه به سوابق بهادار اجرایی و تلاش های مستمرتان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان بیمه سلامت ایران، بدینوسیله در جایگاه رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ابقا می شوید. امید است با اتكال به خداوند بزرگ و پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در اعتلای روزافزون آن مجموعه موفق باشید.
ضروری می دانم موارد مورد انتظار را در امتداد مدیریت بهینه آن مجموعه یادآور شوم:
1. در سال های اخیر عدم استقرار نظام سطح بندی خدمات، بی توجهی به تدوین بسته منطقی خدمت، فقدان پرونده الكترونیك سلامت ایرانیان، نبود راهنماهای بالینی، عدم حضور دروازه بان اصلی نظام نمایش خدمت یعنی پزشك خانواده، نسخه نویسی غیر علمی و پوشش بیمه ای داروهای غیر اساسی و ده ها علت دیگر، طوفان های حادثه خیزی بر سر راه بیمه های درمانی كشور به پا كرده كه باوجود تزریق منابع گوناگون در سال های اخیر همواره میزان مطالبات دهندگان خدمت را افزون تر كرده است. انتظار می رود جنابعالی به نحو مقتضی با هماهنگی و مساعدت دوسویه با معاونین محترم درمان، بهداشت و دارو در امتداد استقرار ساختارهای ضروری فوق و تدوین بسته پایه خدمت به گونه ای كه مردم نیازمند باز گرفتار مشكل و افزایش پرداخت از جیب نشوند، اقدام فرمایید.
2. گرچه با تلاش قبلی، سازمان بیمه سلامت تحت مدیریت نسبتا ادغام یافته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قرار گرفت، مع الوصف از آنجائیكه قسمت اعظم خدمات از راه دانشگاه های علوم پزشكی خریداری می شود، در هیچ كجا گیرنده و دهنده خدمت در یك ساختار مدیریت نمی شوند. با توجه به این انتظار می رود بدون به هم ریختگی مجدد ساختار به گونه ای استقلال مدیریت آن سازمان بعنوان خریدار خدمت با اعمال شیوه دقیق چانه زنی، بازرسی و نظارت در دفاع از حقوق گیرندگان خدمت و ذی نفعان اصلی، پیگیری و مطالبه گری در استقرار ساختار اقتصادی منطقی نمایش خدمت توسط نمایش كنندگان اصلی خدمات و استفاده از شیوه خرید راهبردی حفظ شود.
3. همكاران مان در معاونت های مربوطه در تلاشند تا با تدوین راهنماهای بالینی و ابلاغ آن از مراجعات مكرر و استفاده نابجا از خدمات تشخیصی غیر ضروری بكاهند. متاسفانه هنوز سازوكار مناسب جهت پایش و پالایش هزینه های صورت گرفته و انطباق آنها با راهنماهای بالینی در سازمان بیمه سلامت وجود ندارد. استفاده از كارشناسان مجرب و طراحی سیستم های ارزیابی و كنترل هزینه از لزوم های اجتناب ناپذیر آن سازمان است.
4. سپس فراخوان عمومی برای تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه در سال 1393 تعداد قابل توجهی از افراد كه مستغنی از حمایت صد در صدی از بیت المال بودند، بدون سنجش وسع و استحقاق به جمع بیمه شدگان پیوستند و كلیه سرانه ها توسط دولت پرداخت گردید.
گرچه فعالیت هایی در امتداد حذف یارانه برخی از آنها شروع شده مع-الوصف هنوز موارد متعددی افراد با دفترچه های گوناگون و غیر مستحق كه كاملا حق بیمه آنها را از منابع دولتی می پردازیم، وجود دارند. پس بازبینی و پیگیری مستمر در پایش آنها ضروری می باشد. در این راستا باید دقت نماییم تا خدای ناكرده نیازمندان واقعی مورد بی توجهی و تحمیل هزینه قرار نگیرند.
توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

دبیر خبر: زهرا روزبروزی


1397/11/02
21:19:53
5.0 / 5
4321
تگهای خبر: پزشك , خدمات , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان