همایش ملی سالمندی در گیلان افتتاح شد

همایش ملی سالمندی در گیلان افتتاح شد

خاتون یار: رشت - دومین همایش ملی سالمندی دكتر حكیم زاده با محوریت بازتوانی و تروما روز پنجشنبه در دانشكده پزشكی در دانشگاه گیلان در رشت افتتاح شد.


دبیر علمی همایش روز پنجشنبه در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیشگیری و آموزش تروما در سالمندان، مدیریت تروما در سالمندان، توانبخشی تروما در سالمندان، توانمندسازی فردی، روانی و اجتماعی تروما در سالمندان و درمان های تخصصی در ترومای سالمندان همچون محورهای این همایش ملی است.
كامران عزتی اضافه كرد: در این همایش ملی 50 سخنرانی از جانب اساتید و پزشكان در رشته های مختلف همچون متخصص داخلی مغز و اعصاب، متخصص پزشكی اجتماعی، تخصصی روانشناسی، فیزیوتراپ، متخصص طب سالمندی، تخصصی كاردرمانی و غیره ارائه می گردد.
وی بیان داشت: سیاست گذاری سلامت سالمندی، توانبخشی تنفسی در سالمندان، اختلالات عصبی و شناختی با تاكید بر بیماری آلزایمر، شهر مناسب سالمندان، بررسی ترومای مغزی در سالمندان، ارتزهای شكستگی در سالمندان، نقش توانبخشی شناختی در بیماران سالمند دچار افت عملكرد شناختی، سقوط در بیماران سالمند ترومایی عوامل مرتبط و پیشگیری از موضوعات سخنرانان در این همایش است.
وی با اشاره به برگزاری كارگاه های مختلف در این مدت برگزاری این همایش تصریح كرد: چشم انداز پیش رو در تحقیقات سالمندی، روش های ثبت در سیستم تروما، تحریك الكترونیكی مغز tDCS تكنیك های كاربردی و فیزیوتراپی تنفسی همچون موضوعات این كارگاه ها است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان هم اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكی در استان به سالمندی و مقوله توانبخشی نگاه استراتژیك دارد.
شادمان نعمتی توجه به سالمندی را مهم عنوان و ابراز امیداوری كرد ا با تاسیس دانشگاه توانبخشی در استان گیلان در این زمینه بیشتر از پیش گام برداریم.
وی از تدوین نقشه جامع علم و فناوری دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اطلاع داد و تصریح كرد: این نقشه بزودی تدوین و عملیاتی می گردد.
دومین همایش ملی سالمندی دكتر حكیم زاده با محوریت بازتوانی و تروما فردا (جمعه ) به كار خود آخر می دهد.
محمدرضا حكیم زاده لاهیجی یكی از نیكوكاران توانبخشی گیلان بود، مشهورترین اقدام دكتر حكیم زاده تاسیس آسایشگاه سالمندان و معلولان استان گیلان است، او بعد از سال ها تلاش در امر نیكوكاری سوم آبان 62 از دنیا رفت و در آسایشگاه سالمندان كهریزك مكان دیگری كه وی تاسیس كرده بود، به خاك سپرده شد.
بر اساس سازمان بهداشت جهانی، سالمندی عبور از مرز 60 سالگی است.
7286 /6030


1397/08/03
20:19:06
5.0 / 5
4566
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان