رئیس دانشگاه علوم پزشكی بیرجند:

مركز ناباروری خراسان جنوبی پزشك فوق تخصص نازایی ندارد

مركز ناباروری خراسان جنوبی پزشك فوق تخصص نازایی ندارد

خاتون یار: بیرجند - رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند اظهار داشت: نبود پزشك فوق تخصص نازایی از عمده مشكلات مركز ناباروری خراسان جنوبی است كه در حال پیگیری برای جذب پزشك هستیم.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایرنا دكتر كاظم قائمی روز دوشنبه در همایش مجمع سلامت خراسان جنوبی اضافه كرد: تابحال برای تامین تجهیزات این مركز سه میلیارد تومان هزینه شده است، با تامین پزشك فوق تخصص نیاز به اعزام بیماران به استان های مجاور همچون یزد، مشهد و تهران نخواهد بود.
وی اظهار داشت: خراسان جنوبی بعنوان سومین استان پهناور كشور با مشكلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان مواجه بود كه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در استان انجام شد.
وی بیان كرد: دانشگاه علوم پزشكی بیرجند سال 1364 با تصویب وزارت بهداشت با پذیرش 50 دانشجوی پزشكی و 30 دانشجوی پرستاری بعنوان دانشكده علوم پزشكی بیرجند رسما فعالیت خویش را آغاز كرد و سال 72 به دانشگاه علوم پزشكی ارتقا یافت.
وی ادامه داد: هم اكنون این دانشگاه متشكل از 9 دانشكده پزشكی، دندانپزشكی، پرستاری و مامایی، پیراپزشكی، بهداشت در مركز استان و پرستاری و مامایی قاین، پیراپزشكی فردوس، پرستاری طبس، بهداشت سرایان و یك آموزشكده فوریت های پزشكی است.
وی افزود: این دانشگاه اكنون دارای 238 نفر عضو هیئت علمی است كه از این تعداد 9 نفر استاد تمام، 43 نفر دانشیار، 110 نفر استادیار و مابقی مربی هستند.
وی اظهار نمود: این دانشگاه بعنوان متولی امر بهداشت و درمان شهرستان های بیرجند، درمیان، نهبندان، سربیشه، فردوس، طبس، بشرویه، خوسف و زیركوه شناخته می گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی بیرجند به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره نمود و اضافه كرد: در حالی برخی مدیران مغرضانه یا غیرمغرضانه این طرح را زیرسوال می برند كه در استان شاهد دستاوردهای زیادی از زمان اجرای آن تابحال هستیم.
قائمی ادامه داد: ما منكر ضعف ها و برخی مشكلات طرح جامع سلامت نیستیم اما نباید دستاوردهای این طرح بزرگ را نادیده گرفت بلكه باید تحول های صورت گرفته دیده و اطلاع رسانی شود.
وی اظهار نمود: در طول اجرای طرح تحول سلامت نیروهای بیمارستانی استان از هزار و 991 نفر به 2 هزار و 498 نفر افزایش یافت.
وی ادامه داد: همینطور از سال 92 تابحال تعداد تخت های فعال بیمارستان از 799 تخت به هزار و 152 تخت و تخت های ویژه بیمارستانی از 102 به 154 مورد افزایش یافت.
وی از افزوده شدن بیمارستا ن های سربیشه، فردوس، سرایان، درمیان و بیرجند به مجموعه بیمارستانی اطلاع داد و اضافه كرد: همینطور طی مدت اجرای طرح بیش از 2 میلیون و 225 هزار نفر در كلینیك های ویژه بیمارستانی استان ویزیت شدند.
وی با اشاره به اینكه راه اندازی 2 اورژانس هوایی بیرجند و طبس همچون اقدامات مهم طرح یاد شده در استان است، خاطرنشان كرد: در این مدت با انجام 268 پرواز 345 بیمار كه اغلب آنها تصادفی و زنان آبستن بودند جابجا شدند.
وی راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در شهرستان های فردوس، طبس و قاین، راه اندازی بخش CCU در شهرستان های نهبندان و سرایان را از دیگر دستاورد های طرح تحول سلامت در استان برشمرد.
7557 * 6054


1397/02/04
16:00:31
5.0 / 5
4734
تگهای خبر: بیمار , پزشك , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان