دیابت قدرت ضد میكروبی بزاق را می كاهد

دیابت قدرت ضد میكروبی بزاق را می كاهد

خاتون یار: تهران- مطالعه محققان نشان می دهد، دیابت قدرت بزاق دهان برای مبارزه با میكروب ها را می كاهد و سبب می گردد بیماران بیشتر در معرض التهاب و بیماری های جدی لثه قرار گیرند.


به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیكال ساینس، مطالعه محققان دانشكده پرستاری دانشگاه نیویورك و دانشگاه كارولینای شمالی بر روی 2.5 میلیون نفر نشان می دهد، بیماران مبتلا به دیابت نسبت به افراد عادی یا پیش دیابت، تمایل كمتری برای رجوع به دندانپزشك دارند.
بیماری پریودنتال كه به التهاب مزمن لثه و بافت و استخوان های اطراف آن گفته می شود، بعد از بیماری های كلیه، صدمه شبكیه، بیماری قلبی، قطع عضو و بیماری مغزی، ششمین مشكل بیماران مبتلا به دیابت به حساب می آید. از طرفی مطالعات نشان داده است بیماری پریودنتال اثر معكوس بر كنترل قند خون دارد كه می تواند منجر به بیماری دیابت شود.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت، چكاپ منظم دهان و دندان توسط دندانپزشك و مراقبت های بهداشتی منظم و حفظ بهداشت دهان و دندان برای افراد مبتلا به دیابت ضروری می باشد.
پزشكان سفارش می كنند، علاوه بر رجوع منظم و دوره ای به دندانپزشك، مبتلایان به دیابت از مواد غذایی اسیدی مانند لواشك كمتر استفاده كنند وهنگام استفاده از نخ دندان مراقب باشند تا لثه ها صدمه نبینند.
همچنین استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید، عوض كردن مسواك هر 6 ماه یكبار واستفاده ازنمك و آب برای ماساژ لثه از روش های دیگری برای افزایش بهداشت و سلامت دهان و دندان است.
نتایج این مطالعه در نشریه American Dental Association انتشار یافته است.
علمی (6) ** 9259**1440


1397/01/15
16:20:17
5.0 / 5
4785
تگهای خبر: بیمار , پزشك , علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان