نرم افزار ذخیره ساز تصاویر دندانپزشكی طراحی شد

نرم افزار ذخیره ساز تصاویر دندانپزشكی طراحی شد

خاتون یار: مهاباد- رئیس دانشگاه پیام نور مهاباد اظهار داشت: یكی از دانشجویان بعد از 2 سال تلاش توانست نرم افزار ثبت كننده و ذخیره ساز تصاویر رادیوگرافی دندانپزشكی را طراحی كند.


معروف خلیلی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: این نرم افزار برای اولین بار در سطح كشور طراحی شده است و روند ثبت اختراع را طی می كند.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مهاباد هم اظهار نمود: این نرم افزار علاوه بر ذخیره تصاویر دندانپزشكی، اطلاعات بیماران را هم طبقه بندی و ساماندهی می كند.
علی اطهاری با اشاره به اینكه نرم افزارهای دندانپزشكان امكان اسكن تصاویر دنداپزشكی را ندارد، اضافه كرد: اسكنر این نرم افزار می تواند فیلم های رادیوگرافی دهان و دندان را به راحتی اسكن و نگهداری كند تا در پرونده بیماران ضمیمه شود.
مبتكر این نرم افزار هم اظهار داشت: این نرم افزار با نمونه های مشابه خارجی قابل رقابت بوده و یكی از قابلیت های مهم آن داشتن اسكنر بسیار پیشرفته است.
'یوسف احمد پور' ادامه داد: این نرم افزار علاوه بر افزایش سرعت دسترسی به سوابق بیماران، میزان استفاده از كاغذ را هم به صفر می رساند.
به گزارش خاتون یار به نقل از ایرنا یوسف احمدپور دانشجوی مقطع كارشناسی ارشد رشته مهندسی كامپیوتر در دانشگاه پیام نور مهاباد است.
دانشگاه پیام نور مهاباد بیش از 13 هزار 500 نفر دانشجو دارد و در 80 رشته كارشناسی و كارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.
3072/3093


1397/01/06
13:01:38
5.0 / 5
4533
تگهای خبر: بیمار , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان