نابودی سلول های سرطانی با باكتری های پوست

نابودی سلول های سرطانی با باكتری های پوست

خاتون یار: تهران – مطالعات محققان دانشگاه كالیفرنیا در سن دیه گو نشان داده است یك رشته از باكتری های موجود در پوست انسان در مقابل سرطان نقش محافظتی دارند.


به گزارش روز پنجشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیكال ساینس، جمعیت زیادی از میكرو ارگانیسم ها در پوست زندگی می كنند و بعنوان میكروبیوم پوست شناخته می شوند. بعضی از این ارگانیسم ها نقش حفاظتی دارند و برای جلوگیری از بیماری هایی نظیر آكنه، پسوریازیس و سایر بیماری ها ضروری هستند.
مطالعات محققان دانشگاه كالیفرنیا در سن دیه گو نشان داده است یك رشته از باكتری های موجود در پوست انسان در مقابل سرطان نقش محافظتی دارند. این رشته استافیلوكوك اپیدرمیدیس نام دارد و در پوست سالم یافت می گردد و دارای قابلیت انتخابی در مهار رشد بعضی از سرطان هاست. این رشته از باكتری ها می تواند یك مولكول به نام 6-HAP تولید نماید. این تركیب توانایی توقف انتشار سلول های سرطانی، بخصوص تومورهای ناشی از اشعه فرا بنفش را دارد. مطالعات نشان داده است این باكتری های پوستی یك ماده شیمیایی تولید می كند كه قادر به نابودی بعضی از سلول های سرطانی است و در عین حال برای سلول های عادی سمی و مضر نیست.
محققان موش های حاوی این باكتری را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند زمانی كه این موش ها در مقابل اشعه ماورای بنفش قرار می گیرند، در مقایسه با موش های عالی تومورهای كمتری دارند.
محققان در تلاشند تا امكان استفاده از این باكتری ها را در انسان بررسی كنند.
نتایج این مطالعه در نشریه Science Advances انتشار یافته است.
علمی (6) ** 9259**1440


1396/12/10
17:15:38
5.0 / 5
5171
تگهای خبر: بیمار , پوست , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان