رژیم مدیترانه ای احتمال موفقیت حاملگی به روش IVF را بالا می برد

رژیم مدیترانه ای احتمال موفقیت حاملگی به روش IVF را بالا می برد

خاتون یار: تهران – ایرنا – مطالعات جدید محققان یونانی نشان داده است رژیم غذایی مدیترانه ای احتمال موفقیت حاملگی به روش IVF را بالا می برد.


به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیكال ساینس، محققان دانشگاه Harokopion در آتن با بررسی 250 زن یونانی دریافتند رژیم غذایی مدیترانه ای در موفقیت حاملگی به روش IVF بسیار موثر است. این مطالعه نشان داده است احتمال حاملگی و تولد نوزاد زنده و سلامت در مادرانی كه رژیم غذایی مدیترانه ای دارند، 66 درصد بیشتر است.
ادامه این مطالعه نشان داده است رژیم غذایی و سبك زندگی سالم در مردان هم به اندازه زنان موثر است و رژیم غذایی مدیترانه ای سبب بهبود كیفیت اسپرم می گردد.
رژیم مدیترانه ای به صورت معمول شامل چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووكادو، همراه با سبزیجاتی مانند كرفس، اسفناج و هویج است. این سبزیجات غنی از نیتریت و نیترات هستند و تركیب این دو گروه غذایی سبب تشكیل اسیدهای چرب نیترو می گردد. در رژیم غذایی مدیترانه ای جایی برای گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی وجود ندارد. استفاده از مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا و غلات و محصولات لبنی كم چرب در این رژیم غذایی سفارش شده است.
نتایج این مطالعه در نشریه Human Reproduction انتشار یافته است.
علمی (6) ** 9259**1440
مترجم: سپیده كاشانی** انتشار: گلشن


1396/11/10
16:40:12
5.0 / 5
4354
تگهای خبر: علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان