دندان های شیری را نكشید

دندان های شیری را نكشید

خاتون یار: تهران- ایرنا-مسئول اجرایی كودكان دهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران اظهار داشت: لازمه داشتن دندان های منظم دائمی حفظ نظم دندان های شیری در دوره كودكی است.


به گزارش روز چهارشنبه علمی ایرنا، دكترمارال قربان زاده در حاشیه دوازدهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته به غلط تصور می شد كه اگر دندان شیری كشیده شود دندان دائمی به صورت صحیح در آن محل رویش خواهد نمود در حالی كه حفظ دندان های شیری برای كودكان ضروری می باشد و كشیدن این دندانها می تواند در بزرگسالی دندانهای دائمی را دچار مشكل كند.
عضو انجمن دندانپزشكان عمومی ایران اضافه كرد: وقتی دندان شیری كشیده می گردد دندانهای دیگر به سمت فضای خالی بوجود آمده حركت می كنند و همین امر باعث می گردد دندان دائمی قادر به رویش در مسیر صحیح خود نباشد و همین بی نظمی و حركت دندان ها باعث رویش نامنظم دندانهای دائمی می گردد.
قربان زاده با انتقاد از رویكرد كشیدن دندان شیری توسط برخی دندانپزشكان اظهار داشت: متاسفانه خیلی از دندانپزشكان به علت جلوگیری از صرف زمان درمان برای دندان های كودكان؛ صورت مساله را پاك می كنند و خانواده ها هم تحت تاثیر فرهنگ سنتی كه كشیدن دندان های شیری یك درمان عادی برای دندان های خراب كودكان است دندان ها را می كشند.
قربان زاده با تاكید بر پیشگیری از خرابی دندان های شیری اظهار نمود: بر مبنای آمار سازمان بهداشت جهانی درایران كشیدن دندان شیری كودكان بسیار زیاد است و از هر 8 دندان شیری 5 دندان دچار مشكل می گردد در حالی كه این آمار در كشور سوییس صفر است و توانستند با بالابردن فرهنگ پیشگیری در جامعه، هزینه های درمان و مشكلات افراد را به حداقل برسانند.
دوازدهمین كنگره انجمن دندانپزشكان عمومی ایران امروز چهارشنبه (20 دی ماه) آغاز و روز جمعه 22 دی ماه در مركز همایش های برج میلاد به كار خود آخر می دهد.
علمی**9031**1440
خبرنگار: عادل پازیار ** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https: //telegram. me
9031 پازیار


1396/10/20
19:01:59
5.0 / 5
4474
تگهای خبر: درمان , علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان