تبلیغات كاذب كاربرد لیزر در شبكه های مجازی بلای جای مردم

تبلیغات كاذب كاربرد لیزر در شبكه های مجازی بلای جای مردم

خاتون یار: تهران-ایرنا-رئیس انجمن پزشكی لیزری ایران با انتقاد از تبلیغات كاذب و گسترده در شبكه های مجازی در مورد كاربردهای لیزر از عموم مردم خواست پیش از هرگونه رجوع جهت استفاده از لیزر در مورد صحت و اعتبار مركز درمانی مورد نظر اطمینان حاصل كنند.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر رضا فكرآزاد روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین همایش انجمن پزشكی لیزری ایران در جمع خبرنگاران اظهار نمود: امروزه تكنولوژی با سرعت زیادی وارد كشور ما می گردد اما به فرهنگ استفاده از آن توجه نمی شود، تكنولوژی هایی مانند موبایل و تلگرام وجود دارند كه در مورد آنها افراط و تفریط های زیادی صورت می گیرد.
وی اضافه كرد: در شبكه های مجازی درمان های اغراق آمیزی با استفاده از لیزر تبلیغ می گردد و حتی در زمینه طب سنتی مطالبی منتشر می گردد كه هیچگونه پایه علمی ندارد.
فكرآزاد با اشاره به بعضی از این تبلیغات مانند كاشت ایمپلنت بدون خونریزی، ترك اعتیاد، كاشت مو و جراحی بینی با استفاده از لیزر تصریح كرد: مردم باید پیش از هرگونه اقدام در این زمینه در مورد تخصص پزشك و اعتبار مركز مورد نظر از منابع موثق مانند شبكه بهداشت منطقه یا پایگاه اطلاع رسانی انجمن پزشكی لیزری كسب اطلاع كنند.

** ارائه طرح ملی آموزش لیزر در پزشكی به وزارت بهداشت
رئیس یازدهمین همایش انجمن پزشكی لیزری ایران از عرضه طرح ملی آموزش لیزر در پزشكی به وزارت بهداشت اطلاع داد و ابراز امیدواری كرد كه برپایه افق 1404 كشور در مورد تبدیل شدن به قلب علمی منطقه طی 10 سال آینده این طرح به طور كامل در كشور اجرایی شود.
فكرآزاد اضافه كرد: امیدوارم این طرح بعنوان كوریكولوم آموزشی برای ارتقای سطح دانش علمی پزشكان وارد رشته های مختلف پزشكی شود.
وی با بیان این كه در زمینه آموزش، تشخیص، درمان و طرح های تحقیقاتی مرتبط با لیزر جایگاه اول را در منطقه دارا هستیم، خواهان كمك دولت برای جذب توریسم سلامت در حوزه پزشكی لیزری شد.
فكرآزاد اضافه كرد: هم اكنون توریسم پزشكی لیزری نداریم، این درحالیست كه از نظر دانش فنی در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم كه در صورت حمایت های لازم می توانیم ارزآوری خوبی برای كشور داشته باشیم.
یازدهمین همایش انجمن پزشكی لیزری ایران از ششم تا هشتم دی ماه در محل مجموعه فرهنگی میلاد سازمان انرژی اتمی برگزار می گردد.
علمی ** 1834 **1440
خبرنگار: ناهید شفیعی** انتشار: گلشن


1396/10/07
20:38:47
5.0 / 5
4736
تگهای خبر: درمان , علمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان