وزیر رفاه:
اطلاعات خانوارهای خردسالان بازمانده از تحصیل در اختیار آموزش وپرورش قرار می گیرد
به گزارش خاتون یار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح «هم نوا» از شروع سال تحصیلی جاری آگاهی داد و اظهار داشت: بر این اساس، حدود ۷۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای تمام کشور، دو تا ۳ روز در هفته، در اختیار هنرستان ها قرار می گیرد.
به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، احمد میدری در حاشیه «رویداد راهبرد عدالت در کیفیت آموزشی» که امروز (۲۴ آذر) برگزار شد با حضور درمیان خبرنگاران اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت آموزش و پرورش، ارتباط موضوعی دارد و «مهارت آموزی» ارتباط موضوعی میان این دو وزارتخانه است. مهارت آموزی بخصوص در دوره متوسطه دوم خیلی حائز اهمیت است؛ چونکه انتهای نظام آموزشی است. هنگامی که دانش آموزان چشم انداز روشنی از آینده شغلی خود داشته باشند، انگیزه خانواده ها برای مشارکت و پشتیبانی از کارهای مدرسه ای بیشتر می شود.
او درباره ی اجرای پروژه تحول نظام مهارت آموزی توضیح داد: طرح «همنوا» را از مهرماه امسال شروع کرده ایم. در این طرح، امکانات فیزیکی وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به اشتراک گذاشته می شود. بر این اساس، حدود ۷۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای تمام کشور، دو تا ۳ روز در هر هفته در اختیار هنرستان ها قرار می گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اجرای طرح همنوا شروع شده و دانش آموزان از این طرح به خوبی استقبال کرده اند. این امکانات را در چارچوب مراکز هیأت امنایی و با اشکال مختلف با بخش خصوصی به اشتراک گذاشته ایم. مشارکت بخش خصوصی در تعیین محتوای آموزشی متناسب با نیاز بازار کار از وجوه این اشتراک گذاری است.
او درباره ی همکاریهای متقابل میان هنرستان ها و سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: هنگام تعطیلی مدارس، سازمان آموزش فنی و حرفه ای می تواند از فضای هنرستان های کشور استفاده نماید که این مورد به بهره وری بهتر از فضاهای آموزشی کمک می نماید.
وضعیت خانوارهای خردسالان بازمانده از تحصیل در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد
میدری درباره ی اقدامات انجام شده در حوزه خردسالان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: گزارش های شناسایی وضعیت خانوارهای خردسالان بازمانده از تحصیل را آماده و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می دهیم. همین طور نهادهای حمایتی نیز در این راه همکاری می کنند تا خردسالان بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگردند.
تفکیک دانش آموزان اقدامی ناصحیح است
او با اشاره به اینکه «عدالت» صفر و یک نیست، توضیح داد: عدالت، ایده ای تاریخی است که همیشه مورد توجه بوده و باید دید در شرایط امروز چه وجوهی از آن قابلیت تحقق دارد. تاکید رئیس جمهوری بر اینست که سیاستهای آموزشی نباید تنها بر افزایش دسترسی متمرکز باشد، بلکه باید مبتنی بر برابری باشد. این نگاه برابری به معنای پرهیز از تفکیک دانش آموزان است و ازاین رو تفکیک دانش آموزان اقدامی ناصحیح است. شرایط میبایست به نحوی باشد که حس همبستگی ایجاد شود.
میدری اظهار داشت: وزارت آموزش وپروش همیشه به دنبال اینست که از نظر محتوای آموزشی در اختیار قرار گیرد و باید به مدرسه بعنوان کانون اصلی حل مسایل آموزشی و اجتماعی نگاه کرد. شعار محله محوری رئیس جمهوری نیز در این راستا قابل تفسیر است، چونکه مدرسه یکی از مهم ترین کانون های محله بحساب می آید. مساله تفکیک دانش آموزان در مدارس با ماهیت مختلف وجود دارد و باید در کانون توجه قرار گیرد.
او در آخر تاکید کرد: مهم ترین مسئله در عدالت آموزشی، جدا نشدن سفره های طبقات مختلف اجتماعی در نظام آموزش است.
منبع: خاتون یار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب