نایب رئیس شورای شهر تهران عنوان كرد

خروج برخورد باموادمخدر جزئی، از۱۰ اولویت اصلی پلیس

خروج برخورد باموادمخدر جزئی، از۱۰ اولویت اصلی پلیس

به گزارش خاتون یار، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پلیس در گزارش خود اعلام نموده که برخورد با مواد مخدر جزئی، از 10 اولویت اصلی پلیس خارج شده و این نشان میدهد که معتادان متجاهر جمع آوری شدند و دستاورد خوبی شمرده می شود.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، پرویز سروری درباره ی ساماندهی لطمه های اجتماعی در تهران، اظهار داشت: لطمه های اجتماعی پیچیدگی های زیادی دارد و دستگاه های مختلفی برای حل این پدیده باید همکاری کنند تا بتوان شاهد اثرگذاری آن بود.
وی با اعلان اینکه ساماندهی لطمه های اجتماعی مسئولیت مستقیم شهرداری تهران نیست، اشاره کرد: با عنایت به این که این لطمه ها ضایعه دردآور اجتماعی است، شهرداری نسبت به حل این دغدغه شهروندان اقدام نموده است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر این که ما در دهه های اخیر بارها نسبت به ساماندهی لطمه های اجتماعی اقدام نموده ایم، تصریح کرد: موفقیت قابل قبولی حاصل نشده بود و علت آن بود که دستگاه های مختلف بصورت جزیره ای عمل کرده و اقدامات یکدیگر را خنثی کرده اند.
وی افزود: در همین راستا شهرداری تهران پیشنهاد ایجاد قرارگاه اجتماعی را مطرح کرد؛ دولت با درک این مساله که باید هم افزایی بین مدیریت شهری و دستگاه های دولتی شکل بگیرد، حکم نمایندگی ویژه شهردار تهران برای ساماندهی لطمه های اجتماعی را صادر کرد و همین موجب شد نوعی هم افزایی بین دولت و شهرداری ایجاد شود.
سروری با اعلان اینکه امروز شاهد این هستیم که شهرداری اعلام می کند که دیگر کلونی های معتادان متجاهر در سطح شهر وجود ندارد، اظهار داشت: شهرداری تهران تاکید کرده که ما به سمتی پیش می رویم که بتوانیم تمام معتادان متجاهر را جمع آوری نماییم و در همین راستا اقدامات زمینه ای را انجام داد و هفت هزار و ۵۰۰ تخت برای معتادان متجاهر فراهم کرد؛ درحالی که تامین این ظرفیت در گذشته یک مشکل جدی به شمار می رفت.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر این که با جمع آوری و نگهداشتن معتادان مشکل حل نمی گردد، اظهار داشت: باید در این راه زنجیره ای از خدمت شکل بگیرد و این زنجیره نیاز به هم افزایی ملی و استانی دارد. البته هم اکنون تا حدودی این هماهنگی شکل گرفته است. برای مثال شاهد همکاری مسئولانه قوه قضاییه، سازمان بهزیستی و دیگر دستگاهها در کنار شهرداری هستیم.
ایشان سپس تصریح کرد: پلیس در گزارش خود اعلام نموده که برخورد با مواد مخدر جزئی، از ۱۰ اولویت اصلی پلیس خارج شده و این نشان میدهد که معتادان متجاهر جمع آوری شدند و دستاورد خوبی محسوب می شود؛ اما با وجود این، مرحله بعد از جمع آوری است که اهمیت دارد.
سروری با اعلان اینکه اگر قرار باشد معتادان بازگردند با همان سیکل معیوب مواجه خواهیم شد، اشاره کرد: شهرداری بعد از جمع آوری و ترک معتادان در مراکز باید آنها را وارد فرایندهای بعدی همچون اشتغال، ایجاد ارتباط مؤثر با خانواده ها و افزایش اعتماد به نفس کند که در این رابطه اقداماتی در دست انجام است.
وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که این اتفاقات رقم بخورد؛ ادعا نمی نماییم که بطورکامل عملیاتی شده اما این ادعا را داریم که نسبت به گذشته، توانستیم موفقیت هایی را به دست بیاوریم.
طبق گزارش سایت شهر، نایب رییس شورا با اعلان اینکه شهرداری این شرایط را فراهم نموده که شهروندان در ماه های پیش رو در صورت مواجهه با معتادان متجاهر به سامانه ۱۳۷ پلاس اعلام کنند، تصریح کرد: این اقدامات اتفاقات خوبی است؛ اما به شرطی که زنجیره تکمیل شود و هم افزایی دستگاهها افزایش یابد.




منبع:

1403/03/18
12:05:04
0.0 / 5
252
تگهای خبر: خانواده , دستگاه , دولت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان