تغییر رفتار دانش آموزان و معلمان با شیوع کرونا

تغییر رفتار دانش آموزان و معلمان با شیوع کرونا

به گزارش خاتون یار، معاون اسبق رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به این که با بروز کرونا رفتار دانش آموزان طی دو سال به شدت تغییر کرده است اظهار داشت: رفتار آموزش دهنده ها هم تغییر کرده و دولت ها هم هزینه آموزش را کاهش داده اند. این رفتارها باید اصلاح و تغییر یابند که بدون مشارکت مستمر نیروهای مدنی سازمان یافته امکان پذیر نیست و باید هم افزایی داشته باشیم تا رفتارهای غلط بوجود آمده در دوران کرونا را تصحیح نماییم.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، احمد میدری در همایش فقر و نابرابری آموزشی که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد با اشاره به اینکه این مورد که به دنبال مشارکت اجتماعی و مدنی با دولت برای کاهش فقر نابرابری آموزشی هستیم اما بحث سنگین و پیچیده است اظهار داشت: در دو مرحله موفق شدیم در عدالت آموزشی جهش داشته باشیم.

دستاورد بزرگ ایران در زمینه ارتقای بهداشت و آموزش

تجاری کردن "آموزش" انحرافاتی را ایجاد کرد

وی ادامه داد: نخست بعد از انقلاب مشروطه در سالهای ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۰ و دوم بعد از انقلاب اسلامی است که انرژی اجتماعی بزرگی به وجود آمد، انقلابی که نابرابری در آموزش و سلامت را نمی پذیرد. تمام نظام های بین المللی ارتقای بهداشت و آموزش در ایران را دستاورد بزرگی می دانند.

معاون اسبق رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به این که اما پس از جنگ این انرژی اجتماعی کاسته می شود اظهار داشت: پاردایم غلط سیاستگذاری در خصوص تجاری کردن آموزش، انحرافاتی را در جهان همچون ایران ایجاد کرد.
میدری اضافه کرد: با بروز کرونا رفتار دانش آموزان طی دو سال به شدت تغییر کرده است، رفتار آموزش دهنده ها هم تغییر کرده و دولت ها هم هزینه آموزش را کاهش داده اند. این رفتارها باید اصلاح و تغییر یابند که بدون مشارکت مستمر نیروهای مدنی سازمان یافته امکان پذیر نیست و باید هم افزایی داشته باشیم تا رفتارهای غلط بوجود آمده در دوران کرونا را تصحیح نماییم.
وی با اشاره به اینکه اتفاق نظر زیادی در جامعه مدنی وجود ندارد، در حوزه کودکان با نیازهای ویژه، کرونا و... دیدگاه های مختلفی وجود دارد که طبیعی است، اما آنچه مشکل بوجود می آورد عدم گفتگو بین نیروهای مدنی است تا بتوانند صداهای خویش را سازمان یافته تر به دولت منتقل کنند اظهار داشت: دولتها اسیر نظام اداری هستند. آدمهای شریفی خواسته اند تغییرات بزرگ ایجاد کنند ولی نتوانسته اند، چونکه تغییر در نظام اداری امری پیچیده است.
این استاد دانشگاه ضمن اشاره به لزوم جبران آثار کرونا بر آموزش اظهار نمود: یونیسف اعلام نموده اگر نخواهیم اثر کرونا بر آموزش را جبران نماییم، ۲۱ هزار میلیارد دلار ثروت از بین می رود.



1401/06/07
23:45:15
0.0 / 5
423
تگهای خبر: آموزشی , دولت , رفتار , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان