پشت نوبتی های بهزیستی سال جاری به صفر می رسد

پشت نوبتی های بهزیستی سال جاری به صفر می رسد

به گزارش خاتون یار معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با تکیه بر حرکت سازمان بهزیستی کشور به سمت هوشمندسازی، اظهار داشت: در آینده نزدیک اورژانس اجتماعی متحولی خواهیم داشت که بتواند به ۸۵ میلیون جامعه ایرانی خدمات ارائه نماید.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در چهارمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ از ادغام مجموعه ای از انجمن ها و موسسات فعال در حوزه های کمک به اقشار صدمه پذیر کشور تشکیل شد؛ هم اکنون با جامعه ۸۵ میلیو نفری ارتباط دارد به عبارتی همه مردم کشور مخاطب این سازمان هستند از مشاوره پیش از ازدواج و آزمایش ژنتیک تا تولد یک نوزاد که با غربالگری شنوایی و بینایی ارائه ی خدمت می کند تا نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار برعهده دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سازمان بهزیستی کشور برنامه ریزی مشخص و مدون جهت کمک به گروههای صدمه پذیر است، افزود: در این خصوص بحث شناسایی مطرح است که یا افراد خودشان برای دریافت خدمات رجوع می کنند یا با گروههای مختلفی که در بطن جامعه محله به محله این اقشار را رصد می کنند و در دسته بندی های عرضه خدمات متنوع قرار می گیرند تا برنامه مختص به خویش را دریافت نمایند.
وی اولویت اصلی سازمان بهزیستی کشور را توانمندسازی افراد زیر پوشش برشمرد و اذعان کرد: سازمان بهزیستی کشور در مبحث اقدام برای جامعه هدف با مردم سردمدار باشد؛ چونکه بیشتر از ۲۵ هزار مرکز تحت نظارت بهزیستی توسط مردم اداره می شود که بخشی از آن تکلیف حکومت است و دولت هر سال برای آن منابع درنظر می گیرد و مابقی که بیشتر از ۸۰ درصد است توسط مردم با جنس درآمدهای خیرین هدایت و اداره می گردند.
حسینی، درمورد فرزندخواندگی، اظهار داشت: سالانه تعداد محدودی (کمتر از هزار نفر) کودک داریم اما بیشتر از ۲۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی دارد که بالای ۷ هزار نفر ایرانی ها خارج از کشور هستند که به دنبال کودکی از داخل کشور هستند تا بعنوان فرزندخوانده بپذیرند؛ بنابراین متقاضیان می توانند از راه سامانه میخک درخواست خویش را اعلام و یا به سفارتخانه ها رجوع کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور به کمک های ایرانی ها مقیم خارج از کشور که با بهزیستی کار می کنند، اشاره نمود و اضافه کرد: هم اکنون سازمان بهزیستی کشور از بیشتر از ۷ میلیون نفر(۳ میلیون خانوار) حمایت می کند؛ این حمایت ها به این مفهوم نیست که الزاما ماهانه مبلغی به حساب آنها واریز شود بلکه فراتر از یک پرداخت معیشتی است. امروز سازمان بهزیستی کشور بیشتر از ۱۵۰ خدمت را به جامعه مخاطب عرضه می کند.
وی سازمان بهزیستی کشور را متولی جلوگیری از صدمه های اجتماعی عنوان نمود و اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در سرتاسر کشور با تیم های مددکاری در کوتاه ترین زمان خود به چالش ها و صدمه های گزارش شده همچون خودکشی، کودک آزاری و... می رسانند امیدواریم در آینده نزدیک اورژانس متحولی خواهیم داشت که بتواند به ۸۵ میلیون جامعه ایرانی خدمات عرضه کند.
حسینی با تکیه بر حرکت سازمان بهزیستی کشور به سمت هوشمندسازی، خاطرنشان کرد: مددجویان باید در کوتاه ترین زمان درخواست خویش را ثبت کنند و خدمت مورد نیاز را دریافت نمایند. این بستر در یکسال اخیر با حضور نیروهای مردمی درحال پیگیری است؛ همینطور اعلام کردیم تا آخر سال پشت نوبت جهیزیه را صفر می نماییم.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در انتها با اشاره به اینکه پشت نوبتی مستمری بگیران که سالها درخواست دادند سال جاری صفر می شود، خاطرنشان کرد: جامعه هدف نیازمند به ویلچر اعلام کنند تا بتوانیم پشت نوبت را به صفر برسانیم.؛ همینطور ۵۰ برنامه متفاوت برای اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف طرح ریزی کردیم.




منبع:

1401/04/28
21:40:40
0.0 / 5
468
تگهای خبر: خدمات , دولت , زنان , سفارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان