افزایش ضرایب دستمزد و هوشمندسازی دریافت فهرست و حق بیمه در سال ۱۴۰۱

افزایش ضرایب دستمزد و هوشمندسازی دریافت فهرست و حق بیمه در سال ۱۴۰۱

به گزارش خاتون یار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بیش از 50 درصد جمعیت کشور از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می نمایند و باید نتیجه اقدامات تحولی در نقطه تماس با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات توسط مردم مشاهده شده و رضایتمندی مردم از خدمات تامین اجتماعی افزایش یابد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، موسوی در جلسه بررسی برنامه های تحولی معاونت بیمه ای در سال ۱۴۰۱ اظهارکرد: در معاونت بیمه ای جهت و هدف خوبی برای طراحی و پیشبرد برنامه های تحولی انتخاب شده و امیدواریم در سال آتی برنامه های تحولی با قوت بیشتر پیگیری شود. در یک نگاه تحول خواه لازم است ضمن داشتن دیدگاه سیستمی و انتقادی و ریسک پذیر، تمامی فرصت ها احصاء و با برنامه ریزی از تمامی ظرفیت ها استفاده گردد. یکی از این ظرفیت هایی که باید مورد توجه حوزه بیمه ای باشد، نظام چند لایه تامین اجتماعی است که باید برای آن برنامه مشخص و جامعی تدوین و به حاکمیت ارائه شود. برنامه هایی نظیر پوشش همگانی بیمه پایه و بیمه های مکمل نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در دستور کار مدیران و کارشناسان این حوزه قرار گیرد.

موسوی همین طور به اهمیت سرمایه انسانی برای تحقق برنامه های تحولی اشاره نمود و اظهار داشت: هم اکنون سرمایه انسانی بالاترین و با ارزش ترین دارایی هر سازمانی شمرده می شود که باید برای آن هدف گذاری دقیق کمی و کیفی داشته باشیم. بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می نمایند و دغدغه اصلی ما در پاسخگویی به مطالبات مردم و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت پوشش در وضعیت سخت جنگ اقتصادیست که باید نتیجه اقدامات تحولی در نقطه تماس با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات توسط مردم مشاهده شود و رضایتمندی مردم از خدمات تامین اجتماعی افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: باتوجه به سرعت بالای تحولات فرهنگی و تکنولوژی باید افق های فرهنگی را مورد توجه قرار داده و شرایط سازمان را از منظر مخاطبین بررسی نموده و چالش ها و راهکارهای برون رفت از این چالش ها را شناسایی نماییم. سازمان تامین اجتماعی بجای این که فرایندمحور باشد باید خروجی محور عمل کند و اقدامات ما در نگاه راهبردی در زمینه عمل باید مشهود و عینی باشد و خیلی از موارد که قابلیت تفویض به استانها دارد تفویض شوند و در کنار آن نظام ارزیابی مناسبی بایستی برای استانها طراحی شود و ارتباط موثر، هدفمند و سازمانی با استانها همچون مسائل بسیار مهمی است که لازم است به آن توجه بیشتری شود.

در این نشست مهرداد قریب، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز به بیان گزارشی از وضعیت جاری و برنامه های تحولی این معاونت پرداخت و اظهار داشت: تعدادی از طرح ها و اقدامات ارزشمندی همچون طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، تکمیل و توسعه خدمات غیرحضوری، رفع همپوشانی های بیمه ای و درمانی، تسریع و تسهیل در ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، پیاده سازی پرونده الکترونیک، استقرار سامانه هوشمند متمرکز سوابق و نامنویسی متمرکز مخاطبین، تهیه و ارائه بسته اصلاحات پارامتریک از مواردی است که هر یک از آنها با کوشش های مجدانه همکاران به ثمر رسیده است.

قریب اضافه کرد: قسمتی از اقدامات تحولی سازمان در قالب تجربه موفق سازمان های عضو اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی(ISSA) معرفی شده و در این عرصه موفق به دریافت ۲۱ لوح تقدیر و گواهینامه از این نهاد بین المللی شده ایم. اهم برنامه های تحولی معاونت بیمه ای در سال ۱۴۰۱ مواردی همچون هوشمندسازی دریافت فهرست و حق بیمه، شناسایی کارگاه های جدید، بازرسی دفاتر قانونی و احاله به استانها، افزایش ضرایب دستمزد مقطوع فعالیت ها، طراحی و ایجاد و راه اندازی پایگاه فهرست مشترک بیمه و امور مالیاتی خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در ادامه جلسه هر یک از مدیران کل حوزه معاونت بیمه ای به مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و گزارشی از اهم اقدامات و برنامه های سال آینده ارائه کردند.




منبع:

0.0 از 5
601
1400/12/21
12:06:14
تگهای خبر: تكنولوژی , خانواده , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان
با خاتون یار، دانش و آگاهی خود را در زمینه‌های مختلف افزایش دهید و از آخرین ترندها و نکات کاربردی برای داشتن زندگی شادتر و موفق‌تر بهره‌مند شوید