۲۸۰۰ معتاد ساکن در دروازه غار تهران

۲۸۰۰ معتاد ساکن در دروازه غار تهران

به گزارش خاتون یار عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، لطمه های اجتماعی را زنجیره بهم متصل توصیف کرد و اظهار داشت: در محلات کشور کاهش لطمه های اجتماعی بصورت همه جانبه و جامع دنبال می شود.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، علی آقامحمدی در هجدهمین نشست طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاههای ذی ربط در محل وزارت کشور انجام شد با اعلان اینکه کار توسعه محلات با متولی گری دستگاههای خدمات رسان و مشارکت گروه های محلی به نحو مناسبی در حال انجام می باشد، اظهار داشت: در زمینه توانمند سازی محلات باید نگاهی جامع و همه جانبه داشته باشیم و لطمه های محلات را بصورت شبکه ای در نظر بگیریم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلان اینکه طبق مطالعات اجتماعی صورت گرفته، لطمه های اجتماعی نظیر فقر، طلاق، اعتیاد، خودکشی در یک زنجیره بهم متصل عمل می کنند؛، اظهار داشت: به تجربه دیده شده که فقر عامل اعتیاد و همین طور در بعضی مواقع اعتیاد زمینه فقر می شود و برای همین باید برنامه های کامل و همه جانبه آموزشی و تربیتی را در محلات پیش ببریم.
وی در این خصوص اظهار داشت: باید کار آموزش و تربیت سازی به ویژه برای نسل های جوان تر در محلات مورد توجه جدی قرار گیرد و با توانمند سازی ذهنی گروه های جوان، اثرات مثبتش را در کاهش آسیبهای اجتماعی در بلندمدت خواهیم دید.
آقامحمدی با اشاره به این که یکی از ایرادات جدی در طرح های کاهش لطمه های اجتماعی، عدم استمرار مسنجم و هدفدار طرح ها است، اظهار داشت: همچون طرح هایی که در کاهش لطمه های اجتماعی در مدارس موثر بوده، طرح نظام مراقبت های اجتماعی در مدارس با نام نماد بود که طبق این طرح اختلالات رفتاری کودکان در همان سنین کودکی مورد بررسی علمی و درمان قرار می گیرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: باید با شناسایی نقاط قوت طرح های مورد استفاده شده بتوانیم از ظرفیت این طرح ها و تجربه های موفق در محلات کشور برای سنین پایین استفاده نمائیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اشاره کرد: مطالعات علمی نشان داده که بخش بزرگی از معضلات اجتماعی ریشه در دوران کودکی دارند و برای همین باید کار آموزش و تربیت سازی از همین دوران با محوریت مدارس جدی تر پرداخته شود.
آقامحمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به معضل بزرگ اعتیاد در محلات اشاره نمود و اظهار داشت: امروز اعتیاد بعنوان یکی از لطمه های بزرگ اجتماعی به مرز بحرانی و حاد رسیده و ضرورت اتخاذ یک پارادایم نتیجه محور در این حوزه جدی می نماید.

وی در این خصوص اظهار داشت: در این تغییر پاردایم مقصود بی توجهی به روش های فعلی نیست بلکه ارتقای روش ها و مکانیسم های موجود نظیر افزایش آموزش، درمان موثرتر منظور است.

اقامحمدی اشاره کرد: نتیجه هر اقدامی در موضوع اعتیاد باید زمینه ساز بازگشت فرد معتاد به آغوش خانواده و جامعه گردد.

وی افزود: این مهم نیازمند کار فرهنگی پایدار و عمیق است و این که نباید معتاد با برچسب اعتیاد در همان سیکل معیوب بماند و از جامعه طرد و دور شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلان اینکه بی توجهی به مقوله اعتیاد موجب افزایش معتادان متجاهر در سطح محلات و مناطق حاشیه نشین کشور می شود؛ اظهار داشت: واقعیت امر این است که معتادان متجاهر چهره شهر را ناپاک نشان می دهند و برای همین باید با کار فرهنگی و اقدامات زیرساختی درست، اجازه گسترش این پدیده را در محلات ندهیم.

وی در این خصوص به دروازه غار بعنوان یکی از محلات بزرگ لطمه پذیر کشور اشاره نمود و اضافه کرد: در این محله ۲۸۰۰ معتاد ساکن محل داریم که عدد نسبتا زیادی است و باید با کار جهادی ساماندهی جدی در این حوزه صورت گیرد.

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر آقامحمدی در بخش پایانی با تاکید بر این که ساماندهی این تعداد از معتادان در محلات کشور نیازمند تامین شغل مناسب و ارائه آموزش های اصولی است، اظهار داشت: در این عرصه نیازمند تغییر در قوانین و تسهیل سازی برای ورود افرادی که سابقا معتادی دارند و دیگر پاک هستند برای ورود به چرخه اشتغال در کشور هستیم.




منبع:

1400/08/17
21:09:58
0.0 / 5
911
تگهای خبر: آموزشی , خانواده , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان