لزوم ارتقای دانش بیمه شدگان جهت استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

لزوم ارتقای دانش بیمه شدگان جهت استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

به گزارش خاتون یار رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اعلان اینکه یکی از نقاط ضعف طرح 3070 و ارائه خدمات غیرحضوری این است که مجموعه خدمت گیرندگان نمی توانند از آن استفاده کنند اظهار نمود: نکته دیگر این که باید بررسی کرد که اگر طرح 3070 در کاهش بار مراجعات موفق بوده چرا شاهد این حجم از مراجعان در شعب و کارگزاری ها هستیم.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، حسن صادقی در سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «تحول دیجیتال و حقوق شهروندی؛ اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی» برگزار شد، با اعلان اینکه همه جامعه هدف ما با سیستم و فناوری روز جهت استفاده از خدمات غیرحضوری در بستر اینترنت آشنا نیستند اظهار داشت: مجموعه خدمت دهندگان آموزش های لازم را دیده اند، اما آیا جامعه هدف توانایی و اطلاعات لازم را دارد که بتواند از همین گوشی موبایل به درستی استفاده کند؟.
وی ادامه داد: خدمت گیرندگان ما که نمی توانند از این فنآوری استفاده کنند به مجموعه های خدمت رسان و پاسخگو مراجعه می کنند. بعنوان مثال در یکی از شهرک های غرب تهران، کارگر بازنشسته ای به یکی از مجموعه های خدمات دولت مراجعه نموده و برای گرفتن حکمش هفت میلیون تومان از او گرفته اند!.
رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اعلان اینکه یکی از نقاط ضعف طرح ۳۰۷۰ و ارائه خدمات غیرحضوری این است که مجموعه خدمت گیرندگان نمی توانند از آن استفاده کنند اظهار نمود: نکته دیگر این که باید بررسی کرد که اگر طرح ۳۰۷۰ در کاهش بار مراجعات موفق بوده چرا شاهد این حجم از مراجعان در شعب و کارگزاری ها هستیم. لازم است مکانیسمی طراحی شود تا دانش و اطلاعات جامعه هدف جهت استفاده از این ابزار خوب و موثر را ارتقاء دهیم.
صادقی اصرار کرد که دانش خدمت گیرنده باید به روز شود تا بتواند پروسه این خدمت را به خوبی طی نماید. خدمات غیرحضوری، کاری خوب و باارزش است، اما اگر ما بعنوان شرکای اجتماعی نظارت نکنیم این طرح به سرنوشت سایر طرح هایی که تا اجرا رفته و بعد متوقف شده گرفتار می شود. باید نظارت و کنترل نماییم تا طرح استمرار یابد.
به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، علی خدایی، رییس کانون شورای اسلامی کار استان تهران نیز با اعلان اینکه طبق نظرسنجی انجام شده در تهران ۷۰ درصد از جامعه هدف که تحصیلات دانشگاهی داشتند از طرح ۳۰۷۰ ابراز رضایت داشتند اظهار داشت: باید نظرسنجی برای سایر استانها و مناطق محروم صورت گیرد همین طور آموزش و اطلاع رسانی برای جامعه هدف سازمان افزایش یابد.
وی همین طور با تاکید بر این که باید تمرکز آموزش و اطلاع رسانی را به نقاط دورتر ببریم اظهار داشت: با وجود این که آموزش ها کم بوده است، اما در مقایسه با اطلاع رسانی برای سایر برنامه ها در نهادهای دیگر، یک سر و گردن بالاتر بود. این زحمات هنوز جای کار و تلاش بیشتر دارد و باید تلاش نماییم آموزش های بیشتری به جامعه هدف ارائه دهیم.
وی ادامه داد: همه گیری کرونا با حذف دفترچه های درمانی همزمان شد؛ از یک سو از بار مراجعات به شعب برای تمدید دفترچه ها کاسته شد، اما از طرف دیگر مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی بیشتر شده بود و این یک سرگردانی را در جامعه هدف در پیک کرونا به دنبال داشت.
خدایی افزود: البته این را هم درک می نماییم که این اتفاقات گذراست و مسیر باید ادامه یابد. اگر سه جانبه گرایی و استفاده از نظر شرکای اجتماعی در ابتدای چنین طرح هایی مدنظر باشد، با تبعات کمتر و سرعت بیشتری می توان آنها را به نتیجه رساند.




منبع:

1400/04/09
09:54:27
0.0 / 5
206
تگهای خبر: خدمات , درمان , دولت , رفتار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان