از دوشنبه؛

بحرانی ترین شهرستان استان مركزی مسافر نمی پذیرد

بحرانی ترین شهرستان استان مركزی مسافر نمی پذیرد

مركزی سرپرست فرمانداری دلیجان اظهار داشت: از روز دوشنبه تا روز جمعه هفته جاری محدودیت و ممنوعیت تردد به شهرستان دلیجان اعمال می شود.


وحید براتی زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز اجرای طرح ضربتی سلامت در این شهرستان از امروز، دهم آبانماه، اظهار نمود: آنچه امروز در کشور و شهرستان دلیجان شاهد می باشیم تمرکز در بخش درمان است و بنظر می رسد تا حدودی از توجه به بخش بهداشت غافل شده ایم در صورتیکه اگر در حوزه بهداشتی خوب عمل شود بار مراجعات به بخش درمان و به تبع آن صرف هزینه های هنگفت با همه محدودیت های امکاناتی، کاهش پیدا می کند.
وی با تاکید بر اینکه طرح ضربتی سلامت نیز با هدف تمرکز بیشتر در بخش بهداشتی از امروز شروع شده است تا اقدامات پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: شهرستان دلیجان متاسفانه در میان ۴۳ شهرستان بحرانی کشور قرار دارد و به همین دلیل و به دستور استاندار مرکزی مقرر شد که از امروز به مدت سه روز این طرح در شهرستان اجرائی شود و در این راستا از نیروهای استانی، انتظامی، جهادی، سمن های شهرستان، نیروی امدادی و دستگاه های خدمات رسان استفاده می شود.
براتی زاده اشاره کرد: امیدواریم با اجرای این طرح و تاکید و تمرکز بر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه بتوانیم موارد مبتلاشدن را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی به مردم و صنوف ابلاغ گردیده است، اما متاسفانه شاهد عدم رعایت این پروتکل ها هستیم. یک نمونه از اصلی ترین پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک در معابر و محافل عمومی و خودرو های شخصی با بیش از یک سرنشین است که تا امروز این دستور به خوبی اجرائی نشده است، برهمین اساس از امروز این لزوم با جدیت در شهرستان دنبال می شود.
وی اضافه کرد: در این راستا پلیس راهور این امکان را دارد که افرادی که در اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نکرده اند را ۲۰ هزار تومان و رانندگان خودرو ها را ۱۰۰ هزار تومان جریمه کند، همین طور باشگاه ها و آرایشگاه ها بعنوان مشاغل گروه دو، در صورت فعالیت پلمب می شوند و نظارت ها در سطح گسترده در دیگر فضاها و اماکن دنبال خواهد شد.
سرپرست فرمانداری دلیجان با اعلان اینکه این اقدامات فقط به سبب جلوگیری از مبتلاشدن و درگیری افراد با این ویروس و به تبع آن کاهش بار مراجعات به بیمارستان و مراکز درمانی است، اظهار نمود: علاوه بر این محدودیت ها از روز دوشنبه، محدودیت های ترافیکی و ترددی در سطح شهرستان اعمال می شود بطوریکه ورود مسافر به روستاها و نقاط تفرجگاهی ممنوع خواهد بود و حتی در ورودی دلیجان بعنوان یک کریدور اصلی ترددی ممانعت هایی ایجاد می شود و در واقع میزبان مسافران نخواهیم بود.
براتی زاده این محدودیت و ممنوعیت های ترددی را حداقل تا روز جمعه دانست و اضافه کرد: تا زمانی که شهرستان دلیجان از بحران خارج نشود محدودیت ها در حوزه های مختلف دنبال می شود.



1399/08/10
13:22:58
5.0 / 5
1009
تگهای خبر: بیمار , خدمات , درمان , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان