برای مقابله با كرونا نیازمند مشاركت مردم هستیم

برای مقابله با كرونا نیازمند مشاركت مردم هستیم

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور می گوید: برای مقابله با پدیده ویروس كرونا كه جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و مردم را به شكلی گرفتار بلاتكلیفی، فرسودگی و مشكلات شخصی و اجتماعی كرده نیازمند این هستیم كه مردم در فرایند مدیریت ویروس كرونا با یكدیگر مشاركت داشته باشند.


محمد حاتمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی یکی از خصوصیت های مهم و اثرگذار شخصیت سالم می باشد، اظهار نمود: احساس مسئولیت به مفهوم این است که افراد ضمن مشارکت در تمامی کارهای جامعه، در جهت حفظ سلامت خود و مردم گام بردارند؛ در واقع افرادی که دارای رفتارهای سالم هستند اغلب نسبت به خود و جامعه احساس مسئولیت دارند.
وی با اشاره به شیوع کرونا در دنیا و تأثیر آن بر جامعه اظهار داشت: طی ۶ ماه اخیر با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بودیم و برای مقابله با این پدیده که جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و مردم را به شکلی گرفتار بلاتکلیفی، فرسودگی و مشکلات شخصی و اجتماعی کرده نیازمند این هستیم که مردم در فرایند مدیریت ویروس کرونا با یکدیگر مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خاطرنشان کرد: افراد باید بدانند که در وهله اول در مقابل خودشان مسئولیت دارند و از آنجایی که در جامعه و به صورت اجتماعی زندگی می نماییم اگر در مقابل خود مسئولیت پذیر باشیم یعنی در مقابل جامعه هم مسئولیت پذیر هستیم اما آنچه مهم می باشد این است که در این حوزه به شکلی امر به معروف و نهی از منکر نماییم و در فعالیتهای اجتماعی روزانه، افراد را از شرایط شان آگاه نماییم.
حاتمی در ادامه درباره وظایف مسؤلان در مقابل افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی توضیح داد: افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی از راه مسؤلان و حاکمیت دارای دو بعد است؛ اول آنکه مسؤلان باید آموزش های لازم را به مردم عرضه بدهند، چونکه مردم جامعه در طبقات مختلف اجتماعی قرار داشته و بالطبع آگاهی های متفاوتی هم از شرایط موجود دارند، در همین راستا باید مسئولیت پذیری اجتماعی از راه رسانه ها، دانشگاه و مدارس آموزش داده شود.
وی افزود: همینطور اگر مسؤلان و نهادها به خوبی مسئولیت هایی که برعهده شان قرار دارد را ایفا و مدیریت و ساختارهای لازم را ایجاد کنند، می توان از فرایند مدیریت ویروس کرونا به خوبی عبور کرد؛ به صورت مثال زمانی که مسؤلان بر استفاده از ماسک تاکید دارند باید ماسکی با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار دهند، چونکه استفاده از ماسک با مبحث مسئولیت پذیری اجتماعی در ارتباط می باشد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند که باید تابع قوانین باشیم یعنی باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشیم.



1399/05/31
21:19:35
5.0 / 5
1915
تگهای خبر: رفتار , زندگی , سلامت , مشاور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان