آگهی یونیسف نسبت به خطر بازگرداندن كودكان مهاجر از آمریكا

آگهی یونیسف نسبت به خطر بازگرداندن كودكان مهاجر از آمریكا

خاتون یار: یونیسف اعلام نمود: ایالات متحده آمریكا از اوایل ماه مارس دست كم 1000 كودك مهاجر و بدون همراه را به مكزیك، السالوادور، گواتمالا و هندوراس به رغم تشدید خطر خشونت و تبعیض به سبب شیوع كروناویروس بازگردانده است.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام نموده که هم چنین مکزیک در همین مدت دست کم ۴۴۷ کودک مهاجر را به گواتمالا و هندوراس بازگردانده است.
یونیسف آگهی داده که اقدام آمریکا و مکزیک در خصوص بازگرداندن این کودکان آنها را با خطرات محافظتی بیشتری مواجهه می کند، چونکه تصور ابتلای آنها به کرونا وجود دارد.
هانریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف با بیان این که شیوع بیماری کووید-۱۹ یک وضعیت بد را بدتر نیز ساخته، اعلام نمود: تبعیض و حملات خشونت آمیز حالا به تهدیدهای موجود مانند خشونت های باندهای خلافکار منجر شده که این کودکان ترجیح دهند در نخستین فرصت خانه های خودرا ترک کنند.
این اقدام سبب شده که این کودکان بیش از پیش و حتی بیش از زمانی که کشورهای خودرا ترک کرده بودند در معرض خطرات مختلفی قرار داشته باشند.
مقامات مهاجرتی ایالات متحده که با امور اجرایی و امنیت مرزها سر و کار دارند و موسسه ملی مهاجرت مکزیک هنوز به سوالات خبرنگاران در ارتباط با این مساله پاسخی نداده اند.
یونیسف نیز اعلام نموده که در تلاش است تا در سراسر منطقه، سیستم های تحت فشار ملی پشتیبانی از کودکان را سر پا نگه دارد.
صندوق کودکان ملل متحد هم چنین اعلام نموده است گزارش هایی از جوامعی در گواتمالا و هندوراس به دست رسیده که از ورود مهاجران همچون کودکان جلوگیری و آنها را تهدید به خشونت کرده اند.
برای مثال شهرهای بومی مایاها در گواتمالا تهدید به آتش زدن خانه های مهاجرانی که از آمریکا بازگشته اند مطرح گردیده و مثبت اعلام شدن تست کرونای بیش از ۱۰۰ نفر از این مهاجران منجر به بدنامی آنها شده است.
بنا بر گزارش رویترز، ایالات متحده قوانین مربوط به کروناویروس را در ماه مارس وضع کرده که به مقامات اجازه می دهد تا به سرعت مهاجران در مرز را از آمریکا اخراج کنند. داده ها نشان میدهد که حدود ۹۰۰ کودک بی سرپرست طبق این قوانین در ماه مارس و آوریل بازگردانده شدند.



1399/03/03
16:06:40
5.0 / 5
2424
تگهای خبر: بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان