اداره بهداشت و سلامت انگلیس هشدار داد

نگرانی از گسترش سندرم نادر كودكان به دنبال انتشار كرونا

نگرانی از گسترش سندرم نادر كودكان به دنبال انتشار كرونا

خاتون یار نگرانی از گسترش سندرم نادر كودكان به دنبال انتشار كرونا


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، اداره بهداشت و سلامت انگلیس اخطار داده است در ایام اخیر موارد زیادی از کودکانی که به سندرم پاسخ التهابی سیستمیک مبتلا شده اند در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های سراسر این کشور بستری شده اند.
این کودکان علایم بیماری کووید-۱۹ شدید، سندروم شوک سمی و همینطور بیماری کاوازاکی را داشته اند. ابتلای این کودکان البته تنها به بریتانیا محدود نبوده و در کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هم گزارش شده است. نکته قابل توجه در مورد این سندرم این است که علائمی مشابه با ویروس کرونا دارد.
متخصصان حوزه پزشکی در ایتالیا و بریتانیا در حال بررسی ارتباط احتمالی این بیماری التهابی شدید در میان کودکان با ویروس کرونا هستند.
پزشکان در شمال ایتالیا به تازگی شمار زیادی از کودکان زیر ۹ سال مبتلا به بیماری کاوازاکی را که در مناطقی از آسیا شایع است، گزارش کرده اند.
وزیر بهداشت انگلیس در گفت وگویی رادیویی در اینباره خاطرنشان کرد: این یک بیماری جدید است که فکر می نماییم امکان دارد در اثر ویروس کرونا بوجود آمده باشد. ۱۰۰ درصد در این حوزه اطمینان نداریم چون که تست کرونای بعضی از کودکان مبتلا مثبت نبوده است. ازاین رو در حال انجام تحقیقات زیادی روی این مورد هستیم.
بیماری کاوازاکی چیست؟
بیماری کاوازاکی نوعی سندرم است که اغلب در میان کودکان زیر پنج سال مشاهده می شود و در آن شریان ها گرفتار ورم و التهاب می شوند. در این عارضه غدد لنفاوی پوست و غشای محیطی بینی، گلو و دهان هم گرفتار التهاب می شود.
این بیماری البته معمولا دوره ۱۲ روزه دارد اما تشخیص و درمان زودهنگام این عارضه بسیار مهم می باشد چون که ضمن کوتاه تر کردن دوره بیماری، احتمال وقوع مشکلات قلبی در آینده را می کاهد. در اثر این بیماری امکان دارد عروق بیش از حد لازم بزرگ شوند و یک آنوریسم را تشکیل دهند یا سبب باریک شدن عروق شود و کودک را در معرض خطر لخته خونی بزرگ قرار دهد.
از علایم این بیماری می توان به تب بالا، . قرمز شدن شدید چشم ها، بروز جوش های قرمز رنگ در بدن و همینطور در ناحیه تناسلی، قرمزی، خشکی و ترک خوردن لب ها و ورم و قرمز شدن زبان و همینطور ورم و قرمزی پوست کف دست، پا، غدد لنفاوی گردن و قسمت های دیگر بدن اشاره نمود.
ارتباط بین کاوازاکی و کووید ۱۹ چیست؟
در کشورهایی که شیوع کرونا بیشتر بوده، موارد بیشتری از ابتلای کودکان به بیماری کاوازاکی گزارش شده است. بعضی از این کودکان به کووید ۱۹ هم مبتلا شده اند و برخی هم خیر.
هنوز معلوم نیست دقیقا چه ارتباطی بین کاوازاکی و کووید ۱۹ وجود دارد اما متخصصان در حال بررسی علت افزایش ناگهانی آمار مبتلا شدن به کاوازاکی در میان کودکان هستند. وزیر بهداشت فرانسه به پارلمان این کشور اعلام نموده اخیرا، ۱۵ کودک به کاوازاکی مبتلا شده اند اما پاسخ تست کرونای همه آنها مثبت نبوده است.
بنابر گزارش یورونیوز، انجمن کودکان اسپانیا هم اخطار داده است در صورت بروز چنین علائمی در بین کودکان باید هرچه زودتر به مراکز پزشکی و بهداشتی رجوع شود. البته این نهاد اسپانیایی اعلام نموده خانواده ها نباید نگران باشند اما در عین حال باید در مورد شناسایی و درمان سریع این بیماری توجه به خرج دهند.




منبع:

1399/02/17
14:29:02
5.0 / 5
2997
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , پوست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان