عرضه مشاوره مجانی غیرحضوری همزمان با شیوع كروناویروس

عرضه مشاوره مجانی غیرحضوری همزمان با شیوع كروناویروس

به گزارش خاتون یار مدیركل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان همزمان با شیوع كروناویروس در كشور از تولید ویدیوهای آموزشی سلامت روان برای مقابله با استرس ناشی از كرونا و راه های مقابله با آن و عرضه مشاوره مجانی غیرحضوری اطلاع داد.


اعظم كریمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مهم ترین اقدامات دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در سال ۹۸ در حوزه ازدواج و مراكز مشاوره تخصصی اظهار داشت: بیشتر از ۲۹۰۰ كارگاه آموزشی قبل، حین و پس از ازدواج در كلیه استان ها و شهرستان های كشور بخصوص در مناطق محروم و صدمه پذیر برگزار شده است، اظهار داشت: همینطور برای ۱۲۲ مركز تخصصی، مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده هم مجوز صادر شده و بیشتر از ۶۵ هزار نفر هم برای دریافت خدمات تخصصی مشاروه و ازدواج به این مراكز مراجعه نموده اند.
ایشان در ادامه از برگزاری دو دوره ملی دانش افزایی مدیران مراكز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده اطلاع داد و اظهار داشت: حمایت هدفمند از مراكز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برای مشاوره های مجانی هم دنبال شده است. رویكرد این دفتر نگاه اجتماعی به مسائل حوزه جوانان بوده است و ازاین رو برای اولین بار سلسله نشست های تخصصی جامعه شناسی مسائل جوانان، ازدواج و طلاق را با حضور صاحب نظران برگزار كردیم؛ ماحصل این نشست ها كمك به سیاستگذاری بهتر حوزه جوانان بوده است.
مدیركل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به عرضه خدمات مشاوره به زوجین بی بضاعت رجوع كننده برای طلاق به دادگاه خانواده هم خاطرنشان كرد: این خدمات برای ۱۲۵۲ نفر توسط ۵۶ مركز مشاوره عرضه شده است.
كریمی در ادامه به ساماندهی و تقویت مجامع خیرین ازدواج در مورد ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان اشاره نمود و اظهار داشت: تا كنون ۱۸ مجمع خیرین ازدواج در كشور فعال شده اند. همچون اقدامات و مشاركت خیرین در جهت پشتیبانی از تسهیل و گسترش ازدواج جوانان شامل اهداء 14 هزار و 539 جهیزیه، پشتیبانی از برگزاری ۴۸۷۲ مراسم ازدواج، اهدای وام ازدواج به زوجین در آستانه ازدواج و ایجاد بیشتر از ۳۸۰۰ مورد اشتغال برای زوجین بوده است.
وی عرضه حمایت های روانشناختی از سیل زدگان استان های خوزستان، گلستان، لرستان، فارس توسط مراكز تخصصی مشاوره ازدواج و خـانواده و حضور فعالانه سازمان های مردم نهاد در بحران ها همچون وقوع سیل، جمع آوری و توزیع كمك های مردمی را از دیگر اقدامات اعضای سازمان ها مردم نهاد عنوان نمود و اظهار داشت: سال قبل همینطور ۲۸۴ جشنواره ازدواج به مناسبت هفته ازدواج با شعار «ازدواج ساده، مهربانی مفصل» و جشنواره ملی ازدواج اقوام ایرانی برگزار گردید.
مدیركل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: تغییر نگرش جوانان به ازدواج، ترویج ازدواج ساده، تقویت مهارت هایی چون حل تعارض همچون محورهای اصلی آموزش های ما در سراسر كشور بوده است.
به قول كریمی، همینطور دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در مدت اخیر و همزمان با شیوع كروناویروس در كشور مبادرت به تولید ویدئوهای آموزشی سلامت روان برای مقابله با استرس ناشی از كرونا و راه های مقابله با آن و عرضه مشاوره مجانی غیرحضوری كرده است.



1399/01/05
13:22:01
5.0 / 5
3058
تگهای خبر: آموزشی , تولید , خانواده , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان