راه اندازی نقاهتگاه 400 نفره برای بهبودیافتگان كرونا

راه اندازی نقاهتگاه 400 نفره برای بهبودیافتگان كرونا

خاتون یار: برمبنای آخرین تصمیمات اتخاذ شده، بنیاد مستضعفان علاوه بر توزیع روزانه 1000 دست لباس ایزوله در بیمارستان های درگیر كرونا در تهران، 2 مركز نقاهتگاهی با ظرفیت 400 نفر برای بهبودیافتگان كرونا را راه اندازی كرد.



به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع كرونا در كشور، ستاد مقابله با شیوع این ویروس در بنیاد مستضعفان طی آخرین جلسه، اقداماتی را برای كمك به نظام درمانی و فراهم كردن لوازم و تجهیزات پزشكی مورد نیاز پرسنل درمانی و همین طور تامین نقاهتگاه برای هموطنان بهبودیافته از این بیماری، تصویب كرد.

بر اساس این گزارش، بنیاد مستضعفان باتوجه به برخی كمبودها برای كادر درمانی كشور در زمینه لباس های ایزوله مخصوص پزشكان و پرستاران، توزیع روزانه ۱۰۰۰ دست لباس ایزوله در بیمارستان های درگیر كرونا را آغاز نموده است.

همچنین مقرر شد تا برای برخی بیمارستان های درگیر كرونا در تهران و همین طور بیمارستان های استان های شمالی كشور، روزانه مایع ضدعفونی كننده با ظرفیت ۱۸ هزار بطری از طرف بنیاد مستضعفان تولید و تامین گردد.

علاوه بر این موارد، بنیاد مستضعفان با تجهیز دو ساختمان با ظرفیت ۴۰۰ نفر، این امكان را فراهم نمود تا بیمارانی كه طی این روزها بهبود یافته اند و از مراكز درمانی ترخیص می شوند، به مدت دو هفته در این مراكز نقاهتگاهی اسكان یابند.

همچنین بنیاد مستضعفان باتوجه به شیوع ویروس كرونا در استان گلستان و برخی كمبود تجهیزات پزشكی در این استان، با درخواست استانداری گلستان، تعداد پنج دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و ۲ دستگاه الكترو شوك را در اختیار سیستم درمانی این استان قرار داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این درحالی است كه قبل از این نیز بنیاد مستضعفان، ۲۴ دستگاه آمبولانس را در اختیار ستاد ملی مقابله با كرونا قرار داده بود و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را برای تامین تجهیزات مورد نیاز مددجویان كمیته امداد و بهزیستی، به حساب این دو نهاد واریز كرده بود. همین طور با دستور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، این بنیاد برای كمك به كسبه ای كه این روزها با مشكلات اقتصادی هم دست به گریبان شده اند، از دو ماه اجاره بهای املاك تجاری خود صرف نظر كرد.




منبع:

1398/12/22
14:45:27
5.0 / 5
3246
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان