كشف حدود ۴۰ تن هروئین و مورفین

كشف حدود ۴۰ تن هروئین و مورفین

به گزارش خاتون یار دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: برپایه گزارش جهانی مواد مخدر، اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر به صورت روزافزون در حال افزایش می باشد. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ میر در دنیا گزارش شده كه ۲/۳ درصد آن مربوط به این مشكل است.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، اسكندر مومنی در مراسم افتتاح مركز منطقه ای درمان اختلالات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر بیان كرد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر چهار حوزه اصلی از سیاست های جمهوری اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است كه جمهوری اسلامی برپایه آموزه های دینی، تعهدات بین المللی و قوانین داخلی آنها را پیگیری می كند كه یكی از آنها مقابله با عرضه است.
وی افزود: جمهوری اسلامی با همه توان در مورد مقابله با عرضه و توزیع و ترانزیت مواد مخدز اقدام می كند، هیچ تفاوتی ندارد كه این مواد در داخل كشور توزیع شود یا به كشورهای اروپایی ترانزیت شود.
مومنی افزود: امسال بیشتر از ۷۰۰ تن مواد مخدر كشف شد و حدود ۴۰ تن از آنها هرویین و مورفین بود كه مقصد عمده آن كشورهای اروپایی بود. مواد مخدر دشمن انسانیت و بشریت است.
دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: حوزه بعدی درمان است. معتقدیم آنهایی كه گرفتار شدند باید درمان شوند تا بتوانند به چرخه زندگی بازگردند. هم اكنون بیشتر از ۹ هزار مركز درمانی و كاهش صدمه در كشور در حال فعالیت است كه در ابعاد مختلف و بدون هیچ تبعیضی به متقاضیان كمك می نماید.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد طرح یاریگیران به تصویب رسید. این طرح ناظر بر این است كه همه جامعه، نهادها، دولت و مردم كمك كنند در گام اول یاری دهند به افرادی كه گرفتار اعتیاد شدند تا تحت درمان قرار گیرند و به چرخه زندگی برگردند، همینطور از آنهایی كه در معرض صدمه هستند با اقدامات پیشگیرانه تلاش نماییم كه به اعتیاد گرفتار نشوند.

سردار مومنی افزود: جمهوری اسلامی به اقدامات متوازن خود در حوزه درمان، كاهش آسیب، صیانت اجتماعی و پیشگیری ادامه می دهد.
وی افزود: برپایه گزارش جهانی مواد مخدر، اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر به صورت روزافزون در حال افزایش می باشد. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۸۵ هزار مرگ میر در دنیا گزارش شده كه ۲/۳ درصد آن مربوط به این مشكل است.
به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، رحیمی، رئیس مركز ملی مطالعات اعتیاد هم در این برنامه بیان كرد: این مركز دو رسالت اصلی دارد، نخستین مسئولیت كاهش بار اعتیاد و مصرف مواد مخدر در كشور از راه تولید علم و توزیع آن در سطح كشور و دومین رسالت كمك به افزایش دانش اعتیاد و كمك به پیشبرد آن در سطح جهان است.
وی بیان كرد: مركز ملی مطالعات اعتیاد در سال ۸۰ در جلسه اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس جمهور به تصویب رسید و مصوبه شورایعالی گسترش دانشگاه ها را با عنوان مركز ملی دریافت كرد و در سال ۸۳ راه اندازی شد.
وی با اشاره به اینكه این مركز دو رسالت اصلی دارد، اظهار داشت: نخستین مسئولیت، كاهش بار اعتیاد و مصرف مواد مخدر در كشور از راه تولید علم و توزیع آن در سطح كشور و دومین رسالت كمك به افزایش دانش اعتیاد و كمك به پیشبرد آن در سطح جهان است.
رحیمی افزود: همینطور چند وظیفه دیگر در حال انجام می باشد كه شامل تولید راهنماها و خدمات مبتنی بر شواهد، مشاوره به سیاستگذاران و برنامه ریزان كشور و آموزشهای تخصصی افزایش ظرفیت در سطح كشور و منطقه، عرضه خدمات درمان اعتیاد و عرضه خدمات آزمایشگاهی در ارتباط با اعتیاد است.
رئیس مركز ملی مطالعات اعتیاد تصریح كرد: همینطور كلینیك ها و آزمایشگاه مختلف و برنامه آموزشی قوی داریم، بخش بین المللی هم فعالیت قابل ملاحظه ای دارد.
وی در بخش دیگری اظهار داشت: این مركز بیشتر از ۲۰۰۰ مورد ثبت شده معتادان را به صورت محرمانه دارد.
رحیمی تصریح كرد: همینطور این مركز به بیشتر از ۱۶۰۰ نفر آموزش تخصصی عرضه كرده است.



1398/09/27
14:57:40
5.0 / 5
4045
تگهای خبر: آموزشی , تولید , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان