مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام كرد

تعیین تكلیف ثبت نام كنندگان بیمه الزامی در انتظار اعلام نتیجه از طرف وزارت رفاه

تعیین تكلیف ثبت نام كنندگان بیمه الزامی در انتظار اعلام نتیجه از طرف وزارت رفاه

به گزارش خاتون یار مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینكه تابحال 480هزار نفر در طرح بیمه الزامی سلامت ثبت نام كرده اند، اظهار داشت: برای تعیین تكلیف سریع تر افراد ثبت نام كننده در طرح، امیدواریم وزارت رفاه نتایج دهك بندی ها را هر چه سریع تر اعلام نماید.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی با تاكید بر اینكه اقدام سازمان بیمه سلامت درباب طرح پوشش بیمه الزامی سلامت و ارزیابی وسع قانونی و بر طبق بخشنامه ابلاغی مصوب از طرف هیات دولت می باشد، بیان كرد: بر طبق این بخشنامه مقرر است افرادی كه تحت هیچ گونه پوشش بیمه ای نیستند برای دریافت دفترچه بیمه الزامی سلامت، برحسب آزمون وسع و تمكن مالی كه مسئولیت آن بر عهده وزارت رفاه است، مشخص و ارزیابی شوند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بدین سبب آن دسته از كسانی كه توانایی پرداخت سرانه حدود ۶۰۰ هزار تومان را برای دریافت دفترچه درمانی دارند، مبادرت به ثبت نام كرده و از محل این طرح دولت منابعی را كسب می كند و آن منابع را هزینه خدمات درمانی افراد كم درآمد جامعه كه در آزمون وسع مشخص می شوند، خواهدنمود.
وی با اشاره به اینكه بر طبق این بخشنامه، وزارت رفاه از زمان درخواست متقاضی، ظرف یك ماه فرصت پاسخگویی دارد، بیان كرد: كسانی كه در دهك های یك، دو و سه درآمدی هستند یعنی درآمد خانوار آنها كمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد است بطور رایگان بیمه می شوند. دهك چهارم یعنی افرادی كه بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق و دستمزد دارند، باید ۵۰ درصد در حق بیمه مشاركت داشته باشند و دهك ۵ تا ۱۰ سرانه مصوب یعنی ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان به ازای هر نفر حق بیمه پرداخت كنند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، موهبتی اظهار داشت: طرح بیمه الزامی برای متقاضیان جدید كه از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نبودند، شروع شده است و برای كسانی كه از پیش از پوشش بیمه برخوردار بوده، اجرا نشده است و هیچ محدودیتی در تمدید دفترچه سایر صندوق های سازمان اعمال نشده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان كرد: برای اجرای بیمه الزامی چالش هایی خواهیم داشت كه مهمترین آن، ضمانت اجرایی آن است كه باید برای رفع این مشكل تمهیداتی اندیشیده شود.




منبع:

1398/09/26
13:45:35
5.0 / 5
4083
تگهای خبر: خدمات , درمان , دولت , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان