خبر خوش رئیس سازمان بهزیستی؛

پرداخت كمك هزینه تا سقف 2 میلیون به دانشجویان دانشگاه های دولتی از ۱۶ آذر

پرداخت كمك هزینه تا سقف 2 میلیون به دانشجویان دانشگاه های دولتی از ۱۶ آذر

خاتون یار: رئیس سازمان بهزیستی كشور از پرداخت كمك هزینه 400 تا دو میلیون تومانی به دانشجویان دانشگاه های دولتی تحت پوشش سازمان بهزیستی آگاهی داد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا در مراسم نشست با نخبگان دانشجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور با بیان این كه امروزه افراد دارای معلولیت باید مانند همه شهروندان از شرایطی برابری برخوردار باشند اظهار داشت: درخواست این گروه این است كه بدون تعبیض با آنها برخورد شود. خواست عمومی نیز این است كه معلولان از شرایط برابر برخوردار باشند بطوریكه استعدادهایش به منصه ظهور برسد.
قبادی دانا با تاكید بر این كه معلولان اقلیتی نزدیك به ۱۰ درصد اعضای جامعه هستند اظهار نمود: باید شرایط آنها را برای حضور درجامعه و مشاركت موثر فراهم نماییم. امروز در شرایطی هستیم كه شعار روز جهانی معلولان مشاركت آنها و رسیدن به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار می باشد. در كشور ما قانون كم نیست. همین طور در عرصه تولید دانش نیز مشكلی نداریم؛ در صورت اجرای قانون پشتیبانی از معلولان كه در سال ۹۶ تصویب گردید و در اردیبهشت ۹۷ نیز اجرا شد، خیلی از مشكلات معلولان مرتفع می شود. درباب معلولان دست كم خلاء قانونی نداریم.
وی در پاسخ به مطالبه بعضی از معلولان حاضر در جمع درباب عدم بهره مندی از امكانات ورزشی نیز اظهار داشت: بر طبق قانون پشتیبانی از حقوق معلولان استفاده از كلیه خدمات ورزشی دولتی، شهرداری ها و دهیاری ها برای معلولان رایگان است و سازمان بهزیستی نیز وظیفه خود می داند این حقوق معلولان را مطالبه كند.
قبادی دانا درباب ماده ۹ قانون پشتیبانی از حقوق معلولان نیز توضیح داد: بر طبق این ماده قانونی افراد معلول می توانند با معرفی سازمان بهزیستی از آموزش عالی رایگان بهره مند شوند. بر طبق بخشنامه این قانون، تحصیل افراد ۷ دهك پایین درآمدی باید به شكل رایگان صورت گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به این كه ۳۲ هزار دانشجوی معلول در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند اشاره كرد: هزینه تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد تا اختتام مقطع ارشد به شكل رایگان انجام می شود. همین طور دانشجویان دانشگاه های دولتی مانند پیام نور و علمی و كاربردی كه شهریه پرداخت می كند نیز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد شهریه پرداخت می شود.
به گفته قبادی دانا، از ۱۶ آذر ماه امسال نیز همزمان با روز دانشجو، دانشجویان دانشگاه های دولتی كه مشمول دریافت شهریه نیستند مبلغی را هر ترم به شكل الكترونیكی روی كارت های بانكی شان بعنوان كمك هزینه دریافت می كنند، این كمك هزینه هر ترم تكرار می شود و برای دانشجویان كاردانی تا مقطع دكتری بین ۴۰۰ تا ۲ میلیون تومان است.
وی در ادامه پیشنهاد كرد تا كانون ملی نخبگان افراد دارای معلولیت در بهزیستی تشكیل گردد و اظهار داشت: ۵۰۰ نفر از دانشجویان زیر رتبه هزار كشوری تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند كه افتخار این سازمان محسوب می شوند چونكه آنها راهبران آتی مملكت هستند.
رئیس سازمان بهزیستی كشور درباب ماده ۱۵ قانون پشتیبانی از حقوق معلولان درباب استخدام ۳ درصدی معلولان نیز توضیح داد: این عنوان كه افراد برای استخدام در دستگاه های دولتی باید از سلامت كامل برخوردار باشند درست نیست و بر طبق قانون استخدام ۳ درصدی معلولان، این سهمیه در آزمون استخدامی كشور منظور شده است. در صورتیكه افراد متقاضی معلول در این آزمون شركت نمایند با افراد معلول دیگر در رقابت قرار می گیرند و در صورتیكه این سهمیه بطور كامل استفاده نشود، در آزمون استخدامی بعدی باردیگر منظور خواهد شد. همچنین در تلاشیم تا فرزندان معلولان شدید و غیر شدید نیز از كمك هزینه تحصیلی برخوردار شوند. در حال حاضر نیز ۲۵۰۰ نفراز دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور در دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل هستند.




منبع:

1398/09/15
13:36:40
5.0 / 5
4174
تگهای خبر: تولید , خدمات , دستگاه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان