ابتكار: پیگیر ادامه حضور زنان در ورزشگاه هستیم

ابتكار: پیگیر ادامه حضور زنان در ورزشگاه هستیم

به گزارش خاتون یار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینكه معاونت زنان پیگیر ادامه حضور زنان در ورزشگاه است و به نظر مشكلی وجود ندارد، اظهار داشت: حضور زنان در مسابقه فوتبال ایران - كامبوج به بهبود فضای فرهنگی ورزشگاه كمك كرد.


معصومه ابتكار در گفت و گو با ایسنا با بیان اینكه كوشش برای حضور زنان در ورزشگاهها در آغاز دولت دوازدهم شدت گرفت، اضافه كرد: در دولت دوازدهم شیوه نامه ای در زمستان سال 96 نهایی شد و بر طبق آن همه دستگاهها مكلف شدند تا اقدامات لازم مانند تامین امنیت، زیرساختها و... برای حضور زنان در ورزشگاه ها فراهم آورند، همین طور رایزنیهای لازم برای حضور زنان به ورزشگاه ها انجام شد.
وی در ادامه با اشاره به اینكه فیفا در زمینه ورود زنان به ورزشگاه ها بطور كلی با وزارت ورزش و جوانان در ارتباط بوده است، اظهار نمود: معاونت امور زنان و خانواده هیچ ارتباطی با فیفا نداشته اما وزارت ورزش و جوانان به طور قطع صحبتهایی با فیفا داشته است.
ابتكار در ادامه با اشاره به وضعیت فرهنگی حاكم در ورزشگاه آزادی، اظهار داشت: مشكل فرهنگی در این زمینه وجود نداشت. فضای فرهنگی و جو ورزشگاه پرنشاط و مثبت بود و حضور زنان فضای ورزشگاه را تلطیف كرده بود.
وی با تاكید بر اینكه حضور زنان در ورزشگاه حق جوانان است، تصریح كرد: حضور زنان در ورزشگاه به بهبود فضای فرهنگی ورزشگاه كمك میكند. بطور كلی این نوع مسابقات و ورزشها تاثیر بالایی در سلامت جسم و سلامت روح و روان دارد كه حضور زنان نیز بسیار به این مسئله كمك میكند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینكه سوژه ورزشگاه به یك دستاورد تبدیل گشته است، درباره جداسازی قسمت بانوان ورزشگاه آزادی اشاره كرد: به نظر حتی وزارت ورزش و جوانان موافق نرده كشی نبوده است و از منظری كه مشاهده شد نیز چندان مسئله خاصی وجود نداشت. همین طور نیروهای انتظامی در این زمینه بسیار همكاری داشتند. حضور زنان بسیار منظم بود و هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.
وی در پاسخ به این پرسش كه مسئولان نسبت به حضور امروز زنان در ورزشگاه آزادی چه نظری داشتند؟، اظهار داشت: خیلی از مسئولان كه در ورزشگاه حاضر بودند نسبت به حضور زنان رضایت داشتند، به نظر میرسد مسابقه روز جمعه برای افرادی كه نسبت به حضور زنان در ورزشگاه نگران بودند، آزمون موفقی بود.
ابتكار در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینكه آیا معاونت زنان برای ادامه دار بودن حضور زنان در ورزشگاه ها رایزنی انجام داده است؟ نیز پاسخ داد: امیدواریم زمینه ها برای حضور زنان در ورزشگاهها فراهم گردد، اما باید در این راستا كوشش كرد. یكی از علت موفقیت زنان در عرصه هایی كه پیشرفت میكنند آن است كه پیشرفت آنها توام با صبر، حوصله، تعامل، تلاش و پیگیری صورت می گیرد. بانوان به دنبال آن نیستند كه بخواهند بوسیله تقابل و درگیری پیشرفت كنند. در جامعه ما كه جامعه ای متكثر هستیم باید تلاش نماییم تا به نقطه اشتراك برسیم.
وی اضافه كرد: به طور قطع معاونت زنان پیگیر ادامه حضور زنان در ورزشگاه است و به نظر مشكلی وجود ندارد. وزارت ورزش و جوانان پیگیر این مساله است و امیدواریم این مساله ادامه یابد.
ابتكار سوژه حضور زنان در ورزشگاه ها را از آن جهت كه فضای فرهنگی را تغییر میدهند اتفاق مهمی خواند و اظهار داشت: برخی مدعیان حقوق بانوان صحبتهای عجیبی درباره حضور زنان در ورزشگاه ها دارند و حق مطلب را در مورد زنان ادا نمی كنند. زنان طی سال های پس از انقلاب اسلامی، در عرصه ورزش قهرمانی و ورزش همگانی پیشرفت های فوق العاده ای داشته اند. امروز زنان در تمامی فدراسیون های ورزشی حتی بعنوان نایب رییس فدراسیون حضور بسیار پررنگ و قوی دارند. امروز نیمی از فعالیت های ورزشی كه در كمیته ملی المپیك صورت می گیرد متعلق به زنان ورزشكار ایران است.




منبع:

1398/07/20
19:28:30
5.0 / 5
4170
تگهای خبر: خانواده , دستگاه , دولت , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان