چگونه فرزند نوجوان مان را با خود موافق كنیم؟

چگونه فرزند نوجوان مان را با خود موافق كنیم؟

خاتون یار: كارشناسان برمبنای نتایج تحقیقی كه اخیرا انجام داده اند به والدین سفارش می كنند برای موافق و همراه كردن فرزند نوجوانشان، لحن صدای خودرا تغییر دهند.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، بگفته پژوهشگران درصورتیكه نوجوان با والدینش همكاری نمی كند لازم است والدین لحن و آهنگ صدای خودرا تغییر دهند. صحبت كردن با لحنی كنترل كننده طیفی از احساسات منفی را در دختر یا پسر نوجوان بر می انگیزد و او را از والدینش دورتر می سازد.
كارشناسان انگلیسی در این مطالعه به بررسی ۱۰۰۰ نوجوان ۱۴ تا ۱۵ ساله پرداختند و از مادران آنان درخواست نمودند تا به فرزندشان عبارت های مشابهی را با لحن های مختلف همچون كنترل كننده، حمایتی و خنثی بگویند.
عبارت های گفته شده شامل این موارد بود: حالا زمان آن است كه به مدرسه بروی، امشب این كتاب را می خوانی و باید وظیفه خودت را به بهترین شكل انجام دهی.
پژوهشگران مشاهده نمودند نوجوانانی كه با عبارت های تشویقی و حمایتی روبرو بودند واكنش مثبتی از خود نشان دادند. آنها تاكید دارند درصورتیكه والدین به دنبال آن باشند كه مكالمه شان با فرزندشان بیشترین تاثیر را داشته باشد لازم است از لحن حمایتی استفاده كنند.
به گزارش هلث دی نیوز، همین طور یافته های به دست آمده می تواند برای معلمانی كه در كوشش برای ترغیب كردن دانش آموزان هستند مفید باشد.




منبع:

1398/07/14
23:00:46
5.0 / 5
4246
تگهای خبر: فرزند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان