شرایط پذیرش كودكان معلول در مهدهای كودك

شرایط پذیرش كودكان معلول در مهدهای كودك

به گزارش خاتون یار مدیركل بهزیستی استان تهران درباب ثبت نام كودكان معلول در مهدهای كودك اظهار داشت: برای پذیرش كودكانی كه دارای معلولیت هستند، در شرایطی كه بتوانند نیازها و كارهای حداقلی را خودشان انجام دهند و نیاز به مراقبت ویژه و خاص نداشته باشند، هیچ منعی وجود ندارد.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، داریوش بیات نژاد در حاشیه نواختن زنگ شروع سال تحصیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه سیاست سازمان بهزیستی به دنبال همسان سازی همه كودكان است، اضافه كرد: یعنی كودكی كه دارای معلولیت است و كودكی كه به لحاظ جسمی سالم می باشد باید همه در كنار هم باشند. اگر گاهی گزارش می شود كه مهد كودكی از پذیرش كودكی خودداری كرده است، امكان دارد به سبب معلولیت ذهنی حاد كودكی باشد. برای مثال كودكی كه دارای اختلال اوتسیم حاد است، نیاز به مراقبت خاص و ویژه دارد.
مدیركل بهزیستی استان تهران افزود: اما كودكانی كه دارای معلولیت جسمی هستند و می توانند حداقل های خودرا برطرف كنند باید در مهدهای كودك پذیرش شوند. همین طور اگر خارج از ضوابط و چارچوبی كه سازمان بهزیستی اعلام نموده عمل شود، این موارد در كمیته نظارتی بررسی خواهد شد.
بیات نژاد افزود: درصورتی كه خانواده ها با موارد تخلف رو به رو شدند می توانند با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳ تماس گرفته یا به ادارت كل شهرستان ها بازگشت كنند. همین طور از طرف این ادارات كل نیز نظارت مستمر از جانب واحدهای نظارتی انجام می شود اما تابحال در این مورد تخلفی به سازمان بهزیستی گزارش نشده است.



1398/07/01
21:52:03
5.0 / 5
4184
تگهای خبر: خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان