بیمه سلامت الزامی شد، نحوه پرداخت حق بیمه دهك های پایین درآمدی

بیمه سلامت الزامی شد، نحوه پرداخت حق بیمه دهك های پایین درآمدی

به گزارش خاتون یار مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تصویب آئین نامه اجرایی بیمه پایه الزامی سلامت و ارزیابی وسع در هیات وزیران اطلاع داد و اظهار داشت: بر این اساس دولت مكلف است جهت تحقق سیاست های كلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت، توسعه كمی و كیفی بیمه های سلامت و مدیریت منابع سلامت از راه نظام بیمه ای اقدام نماید.


به گزارش خاتون یار به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی در اینباره اظهار داشت: بر اساس این آئین نامه، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایر كه بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت تصریح كرد: با عنایت به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده هایی كه مجموع درآمد و دریافتی آنها بر مبنای ارزیابی وسع كمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورایعالی كار است یا بر مبنای وضعیت مالی در یكی از دهك های درآمدی یك و دو و سه قرار دارند، به صورت كامل توسط دولت پرداخت می شود.
وی اضافه كرد: همینطور ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی كه درآمد آنها بر مبنای ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر مبنای وضعیت مالی در دهك درآمدی ۴ قرار دارند هم توسط دولت پرداخت می شود و خانوارهایی كه درآمد آنها بر مبنای ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهك درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می توانند از بیمه سلامت استفاده كنند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، موهبتی اظهار داشت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی هم بر طبق این مصوبه مكلف است حداكثر تا یك ماه، پاسخ آزمون وسع را به سازمان بیمه سلامت عرضه كند و بیمه سلامت بر مبنای نتیجه آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه باید افراد را تحت پوشش قرار دهد.



1398/06/02
13:31:31
5.0 / 5
4235
تگهای خبر: خانواده , دولت , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان