اورژانس اجتماعی چگونه به مشكلات تماس گیرندگان رسیدگی می كند؟

اورژانس اجتماعی چگونه به مشكلات تماس گیرندگان رسیدگی می كند؟

به گزارش خاتون یار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن تشریح نحوه رسیدگی سازمان بهزیستی به تماسهای برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی از همه شهروندان خواست تا موارد مربوط به صدمه های اجتماعی بخصوص كودك آزاری را به خط اورژانس اجتماعی (۱۲۳) اطلاع دهند.


مهشید موقر در گفتگو با ایسنا، با بیان این كه طی سال قبل بیشتر از ۷۸۳۰ تماس با خط اورژانس اجتماعی در تهران برقرار شده است اظهار داشت: در صورتیكه برای پشتیبانی از افراد تماس گیرنده احتیاج به مداخله مركز فوریت های پلیس ۱۱۰ وجود داشته باشد هماهنگی های لازم با مركز صورت می گیرد.
وی با بیان این كه بعد از تماس با خط ۱۲۳ كارشناسان این مركز با عرضه راهنمایی به انجام مداخله لازم و بررسی مشكل فرد تماس گیرنده می پردازند اظهار نمود: این كارشناسان با عنایت به نوع مشكل فرد او را به یكی از مراكز مداخله در بحران خدمات سیار و در صورت احتیاج به منابع اجتماعی درون و برون سازمان بهزیستی ارجاع می دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه نحوه رسیدگی تماسهای برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی را شرح داد و اظهار داشت: عرضه راهنمایی و مداخله به تماس گیرندگان، ارجاع افراد به مراكز مداخله در بحران فردی، خانوادگی، اجتماعی، ارجاع تماس گیرندگان به مراكز تابع سازمان همچون مراكز توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی، ارجاع افراد مشمول دریافت خدمات به واحدهای خدمات اجتماعی سیار، بعضی از خدمات عرضه شده از جانب سازمان بهزیستی به تماس گیرندگان با خط اورژانس اجتماعی است.

موقر در ادامه با اشاره به این كه شهروندان می توانند كلیه موضوعات مطرح شده در مورد صدمه های اجتماعی همچون خشونت های خانوادگی، كودك آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و... به خط اورژانس اجتماعی اطلاع دهند تا كارشناسان این مركز در كمترین زمان ممكن مداخلات لازم را انجام دهند اظهار داشت: با عنایت به اینكه كودك آزاری یك جرم عمومی تلقی می شود، لازم است همه شهروندان نسبت به این مورد احساس مسئولیت كرده و در صورت دیدن موارد مذكور با خط اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا از صدمه های بعدی پیشگیری شود. همینطور برپایه قانون، افرادی كه با دیدن جرایم مذكور از اطلاع از آن به نهادهای مسئول اجتناب كنند هم مجرم تلقی می شوند.



1398/05/30
15:40:06
5.0 / 5
4361
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان خاتون یار

خاتون یار

تگهای خاتون یار

khatoonyar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خاتون یار محفوظ است

خاتون یار خاتون یار

همه چیز درباره زنان